خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی فراجا اعلام کرد:

بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های جعل کشف می‌شود/ راهکارهایی برای جلوگیری از افتادن به دام جاعلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۳۰۰

رئیس پلیس آگاهی فراجا ضمن ارائه توصیه‌هایی به شهروندان برای پیشگیری از گرفتار شدن به دام جاعلان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های جعل در سراسر کشور کشف و مجرمان آن دستگیر می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد قنبری ضمن بازدید از سومین نمایشگاه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی در حاشیه غرفه پلیس آگاهی گفت: به همه مسئولان دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات که در این نمایشگاه غرفه داشته و حضور داشتند، خسته نباشید می‌گویم، چراکه هدف برگزارکنندگان اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم بود که مورد جعل جاعلان قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی خود به خود پیشگیرانه است، افزود: به اعتقاد من آنچه که در نمایشگاه مشاهده کردم، پلیس به واسطه وظایفی که در این رابطه دارد و پای کار آمدن، توانسته است به‌خوبی ایفای نقش کند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: ان‌شاءالله از این به بعد با تعامل، همکاری و ایجاد توان فرابخشی که در سازمان ایجاد خواهد شد و همچنین ظرفیت همه دستگاه‌‌ها بتوانیم با این پدیده که جزء جرایم مهم کشور است، مقابله و وقوع آن را در جامعه به حداقل ممکن برسانیم.

قنبری، فراجا را سرباز خط مقدم مقابله و پیشگیری از سایر جرایم دانست و خاطرنشان کرد: اگر پلیس در میدان و مبارزه با مجرمان نباشد به نوعی این فرآیند دچار نقص اساسی خواهد شد؛ البته همه به نوعی تاثیرگذار هستند، اما نقش انتظامی نقش برجسته و غیرقابل انکاری است که باید با تمام وجود آن را ایفا کرد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: پلیس آگاهی اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری و تعامل با دستگاه‌های مختلف برای از بین بردن جرم جعل اسناد و مدارک رسمی انجام داده و توانسته با این پدیده شوم مقابله و مبارزه کند.

وی افزود: نکته حائز اهمیتی که توان این پلیس را معرفی می‌کند، در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های جعل در سراسر کشور کشف و مجرمان آن دستگیر می‌شوند و برای اجرای مجازات تحویل دستگاه‌های قضایی می‌شوند که در نوع خود قابل توجه است.

این مقام ارشد انتظامی ضمن توصیه به شهروندان به بالا بردن اطلاعات و آگاهی خود در این زمینه عنوان کرد: تاکید اکید من به مردم برای این که در دام افراد فرصت‌طلب و جاعل گرفتار نشوند، این است که برای استفاده از مواد خوراکی، اقلام مصرفی و همچنین لوازم یدکی خودرو و ... از فروشگاه‌های مجاز و معتبر خرید کنند.

وی در پایان تصریح کرد: افراد همچنین می‌توانند نقل و انتقال، معاملات و قراردادهای خود را در مراکز رسمی و قانونی انجام دهند و به ثبت برسانند تا از احتمال دخل و تصرف جاعلان در آن جلوگیری کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز