خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

تدابیر پلیس برای کاهش میزان وقوع قتل‌های خانوادگی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۲۲۴

رئیس پلیس آگاهی فراجا تدابیر مجموعه انتظامی برای کاهش میزان وقوع قتل‌های خانوادگی در کشور را تشریح کرد.

سردار محمد قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که در پی انتشار اخبار متعددی مبنی بر وقوع قتل‌های خانوادگی در شهرهای مختلف کشور در چند روز گذشته، آیا آمارها از افزایش میزان وقوع این‌گونه قتل‌ها در کشورمان حکایت دارد یا خیر؟ توضیح داد: آمارهای پلیس آگاهی نشان‌دهنده افزایش میزان وقوع قتل‌های خانوادگی نیست و تعداد وقوع این‌گونه قتل‌ها در حال حاضر تقریبا مشابه سال‌های گذشته است، اما با توجه به حساسیت این موضوع، پلیس برنامه‌هایی را برای کاهش میزان وقوع قتل‌های خانوادگی در دستور کار قرار داده است. 

رئیس پلیس آگاهی فراجا در توضیح بیشتر در این زمینه گفت: برای کاهش میزان وقوع قتل‌های خانوادگی در کشور، یک مرکز روانشناسی جنایی در مجموعه پلیس آگاهی ایجاد کرده‌ایم که کارشناسان آن بعد از وقوع این‌گونه قتل‌ها، پرونده‌های مربوطه را تحلیل می‌کنند و علل وقوع قتل‌های خانوادگی را مشخص می‌کنند و نسخه‌هایی را نیز برای انجام اقدامات لازم جهت رفع این علت‌ها پیشنهاد می‌دهند و راهکارهای پیشنهادی خود را در اختیار متولیان حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی و قوای قضاییه و مقننه قرار می‌دهند تا اقدامات لازم برای ایجاد بازدارندگی جهت کاهش میزان وقوع قتل‌های خانوادگی انجام شود. 

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع قتل‌های خانوادگی و لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش میزان وقوع این قتل‌ها در کشور، ایجاد مراکز روانشناسی جنایی در مجموعه پلیس آگاهی جزو اقدامات ضروری و اجتناب‌ناپذیر در این زمینه به حساب می‌آمد. همچنین باید توجه داشت به جز قتل‌های خانوادگی، آمار وقوع سایر قتل‌ها در کشور نیز چندان افزایش نیافته است و انتشار بیشتر خبرهای جنایی را نمی‌توان الزاما نشان‌گر افزایش میزان وقوع قتل در کشور دانست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز