خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت اعلام کرد:

صدور بیش از ۱۰ هزار پروانه ساختمانی در سال ۱۴۰۱ در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۹۶۰

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از افزایش صدور حدود 4 هزار پروانه ساختمانی در سال 1401 نسبت به سال 1400 خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال آمار صدور پروانه ساختمانی در پایتخت به 20 هزار پروانه برسد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی با بیان این که در سال گذشته بیش از 10 هزار پروانه در شهر تهران صادر شده است، گفت: اقدامات شهرداری تهران در سال 1401 توانست تا حدودی چالش‌های موجود در حوزه شهرسازی را برطرف کند که این اقدامات، افزایش صدور پروانه ساختمانی را به دنبال داشت، تا جایی که آمار صدور پروانه در فروردین ماه امسال به 683 پروانه رسید، درحالی که این رقم در فروردین ماه سال گذشته کمتر از 300 بود.

وی افزود: البته این نکته قابل ذکر است که علی رغم افزایش آمار صدور پروانه در سال گذشته، مساحت کل ساخت و ساز در شهر تهران نسبت به سال 1400 کاهش داشته است، چراکه بیشترین آمار صدور پروانه در سال 1400 متعلق به مناطق جنوبی شهر و مربوط به مسکن استطاعت‌پذیر بوده که مقیاس زمین‌ها کوچکتر است.

معاون شهردار تهران افزود: منطقه 15 با صدور حدود 1300 پروانه ساختمانی بیشترین صدور پروانه را در سال 1401 داشته و سپس منطقه 18 و سایر مناطق مانند 10، 11، 13، 14، 16، 17، 19و 20 با توجه به ارائه مشوق‌های ساخت‌وساز در بافت فرسوده، بیشترین آمار صدور پروانه را داشته‌اند. ما نیز تاکید داریم که صدور پروانه در این مناطق بیشتر باشد، چراکه قیمت زمین و مسکن در این مناطق مناسب‌تر است.

صارمی در پایان تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که در سال 1402 آمار صدور پروانه در پایتخت به 20 هزار پروانه برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز