خبرگزاری کار ایران

ارزش بدنه اتوبوس‌ها بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۰۸۹

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی گفت: ارزش بدنه اتوبوس ها بالغ بر ۳۰میلیارد تومان است و برای مدیریت این موضوع صرفه و صلاح شرکت این بود که روی بیمه شخص ثالث کار کند و تا امروز مشکل خاصی به وجود نیامده است.

گزارش خبرنگار ایلنا، در یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش زیر مجموعه‌ شهرداری تهران در ابتدا گزارش حسابرسی شرکت واحد اتوبوسرانی برای سالهای ۹۶ تا ۹۹ مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا مهدی علیزاده با بیان اینکه ارزش بدنه اتوبوس ها بالغ بر ۳۰میلیارد تومان است، گفت: برای مدیریت این موضوع صرفه و صلاح شرکت این بود که روی بیمه شخص ثالث کار کند و تا امروز مشکل خاصی به وجود نیامده است.

وی ادامه داد: ما اداره املاک در شرکت اتوبوسرانی نداشتیم و امروز در حال پیگیری هستیم. چهار زمین سنددار را برای مولدسازی و خرید اتوبوس معرفی کرده ایم و هماهنگی های لازم را با مناطق شهرداری انجام داده ایم.

علیزاده با بیان اینکه در حوزه درآمدزایی شرکت واحد اتوبوسرانی اقدامات چندانی در سال های قبل انجام نشده بود، یادآور شد: با این وجود درآمدزایی در محل تبلیغات را دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تأکید کرد: ما پاسخ گزارشات حسابرسی را بلافاصله آماده می کنیم و به سرعت به سمت شفاف سازی در شرکت واحد اتوبوسرانی خواهیم رفت.

در این بخش گزارش حسابرسی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با حداکثر آراء موافق به تأیید رسید.

در ادامه این جلسه و در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت کنترل ترافیک شهر تهران برای سالهای ۹۷ تا ۹۹ ، منیره حسینی با بیان اینکه وضعیت زیان انباشته  از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ به صورت یک روند رو به رشد و یکنواخت فاقد زیان انباشته بوده است، خاطرنشان کرد: در واقع دقت نظر در انجام فرآیندهای مالی در این شرکت صورت گرفته اما از سال ۹۴ تا ۹۶ شاهد روند رو به رشد زیان انباشته هستیم و عامل آن مالیات های نقد شده از سنوات گذشته بوده؛ به طوری که زیان انباشته به ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: عدم استفاده از افراد متخصص در بخش مالی که نتوانستند مشکلات مالیاتی را برطرف کنند، منجر به این زیان انباشته شده است؛ با این وجود تلاش کردیم که از سال ۹۷ زیان انباشته را کاهش دهیم و ۲۰ میلیارد تومان از زیان کم شود و به ۵۲ میلیارد تومان برسد.

حسینی با بیان اینکه برنامه هایی با مدیران ارشد شرکت پیش بینی شد، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات پیش بینی شده در شرکت، تجدید ارزیابی دارایی های شرکت و افزایش آن است که با این اقدام زیان انباشته پوشش داده خواهد شد و شرکت از شمول ماده ۱۴۱ خارج می شود. اجرای برنامه های مولدسازی نیز از برنامه های این شرکت است تا بتواند هزینه ها را پوشش دهد.

همچنین محمد مهدی میرزایی قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در جریان بررسی گزارش حسابرسی این شرکت برای سالهای ۹۶ تا ۹۹ با بیان اینکه بخشی از بدهی های شرکت به شهر آفتاب و سازمان املاک پرداخت شده است، گفت: برخی از اموال این شرکت زیر نظر شرکت کنترل ترافیک است که به دنبال تعیین تکلیف آن هستیم.

در انتها این جلسه نیز گزارش حسابرسی ستاد مرکزی معاینه فنی برای سالهای ۹۶ تا ۹۹ نیز مورد بررسی قرار گرفت و در مجموع گزارش این سه مجموعه با حداکثر آراء موافق به تأیید رسید.

شادی مالکی مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی در این باره گفت: در بخش زیان عملیاتی، موارد در ید ستاد مرکزی نیست و ما پیگیری کردیم که نحوه نرخ گذاری از مصوبه هیئت وزیران به وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور بازگردد. از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ نرخ مصوب معاینه فنی ۴۷ هزار تومان بوده و علیرغم افزایش حقوق و دستمزد نه تنها تهران بلکه سایر شهرستان ها با چالش مواجه شده اند.

وی ادامه داد: با تدابیری که در ستاد داشتیم از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی ۱۰ درصد رشد یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز