خبرگزاری کار ایران

صحرایی:

راه نجات کشور، داشتن آموزش و پرورش قوی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۶۶۹

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت نظام تعلیم و تربیت در ساختن کشورها گفت: راه نجات کشور، داشتن آموزش و پرورش قوی است.

به گزارش ایلنا به قل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در سفر به استان خراسان رضوی و در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش این استان گفت: هر کاری در آموزش و پرورش انجام می‌شود، به دلیل این که نتیجه آن کار به طور آنی مانند سایر مشاغل و دستگاه‌ها ظاهر نمی‌شود و بر جامعه اثر نمی‌گذارد، وسعت و عظمت آن فعالیت‌ها درک نمی‌شود، لذا راه نجات کشور، داشتن آموزش و پرورش قوی است، هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش تضمین‌کننده آینده کشور نیست.

وی با طرح این پرسش که برای قوی شدن آموزش و پرورش چه کاری باید انجام دهیم، اظهار کرد: باید قوی شدن و توانا شدن را از خود شروع کنیم. امروز اگر از کیفیت محتوای درسی راضی نیستیم، تقصیر خودمان است. بسیاری از مسائل آموزش و پرورش توسط خود ما وضع شده است و خودمان نیز باید اصلاحش کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: چشمه جوشان تحول در اتاق وزیر یا مدیران کل نیست، بلکه در مدرسه است، لذا تحول از مدرسه شروع می‌شود و مدرسه قوی، ایران قوی را خواهد ساخت.

صحرایی افزود: باید آموزش و پرورش را به یک دغدغه ملی تبدیل کنیم، هرکس دلبستگی ملی، ایرانی و اسلامی دارد، باید برای آموزش و پرورش کار کند؛ زیرا آینده ایران از مسیر تربیت معلم می‌گذرد.

وی با بیان این که دو نکته قابل توجه برای اجرای امور وجود دارد، گفت: نکته اول، اولویت‌بندی مسائل و نکته دوم،  واقع‌بینی برای حل مسائل است و این دو نکته پیش‌شرط اجرای تغییرات است.

صحرایی با اشاره به سختی‌های کار مدیران مدارس افزود: کار مدیران کل دستگاه‌ها به اندازه کار مدیران مدارس سخت، طاقت‌فرسا و پیچیده نیست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به فعالیت‌های مهمی که این وزارتخانه در روزها و ماه‌های آینده پیش رو دارد، خاطرنشان کرد: باید امتحانات نهایی و برگزاری آزمون استخدامی بسیار جدی گرفته شود، زیرا برگزاری امتحانات نهایی می‌تواند سطح آموزش و پرورش را ارتقا یا تنزل دهد و همچنین برگزاری آزمون استخدامی با تغییرات اعمال‌شده می‌تواند تحولی در آموزش و پرورش ایجاد کند و نیروهای انقلابی‌تر و دارای خصوصیات لازم معلمی از این طریق جذب شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز