خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

۳۴ درصد حمل و نقل در تهران با وسایل عمومی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۰۱۳

شهردار تهران گفت: ۶۶ درصد حمل و نقل در تهران با خودروهای شخصی و ۳۴ درصد با وسایل حمل و نقل عمومی است.

به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت روز ملی شوراها با بیان اینکه باید مابه ازای اتفاقات حوزه حمل و نقل گام هایی را برای ارتقاء زندگی در تهران برداریم، اظهار کرد: امیدواریم شورای ششم و مدیریت برگرفته از آن، رضایتمندی خوبی را برای مردم فراهم کند.

شهردار تهران با بیان اینکه ۶۶ درصد حمل و نقل در تهران با خودروهای شخصی و ۳۴ درصد با وسایل حمل و نقل عمومی است، گفت: از این میزان ۱۰ درصد سهم مترو، ۶ درصد اتوبوس، ۱۶ درصد تاکسی و دو درصد تاکسی های اینترنتی نقش است.

وی افزود: متروی ما هفت خط فعال دارد و در حقیقت امکان انتقال ۱۰ درصد را به خود اختصاص داده اما از فرسودگی ناوگان رنج می برد. از سویی چهار خط هشت تا ۱۱ نیز نیازمند توسعه است، البته همین هفت خط نیز نیاز به توسعه دارد.

وی با اشاره به هدف گذاری شهرداری برای سال ۱۴۰۲ در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: ما می خواهیم این معادله را به ۴۵ درصد در بخش حمل و نقل عمومی و ۵۵ درصد وسایل حمل و نقل شخصی جابجا کنیم و ۹ درصد جابجایی را داشته باشیم.

زاکانی تأکید کرد: در این میان هدف گذاری ما این است که ۱۰ درصد مترو به ۱۲ درصد و ۶ درصد اتوبوس به ۱۰ درصد و ۱۶ درصد تاکسی را به ۲۰ درصد و دو درصد تاکسی های اینترنتی به سه درصد افزایش یابد.

شهردار تهران با بیان اینکه می خواهیم ۲۰ درصد مترو و ۲۰ درصد اتوبوس و ۲۵ درصد تاکسی و ون را در سال جاری داشته باشیم، یادآور شد: این بخش به اعتبارات بالایی نیاز دارد و اگر بخواهیم کلیه ظرفیت ها را به صورت فعال و با بهای تمام شده امروز داشته باشیم بر اساس افزایش ارقام به ۶۵۰ هزار تا ۷۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز