خبرگزاری کار ایران

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران:

ابلاغ مکانیزه بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران برای نخستین بار/ شفاف‌سازی بودجه ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۸۹۶

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از ابلاغ مکانیزه بودجه مصوب سازمان‌ها و شرکت‌ها برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش ایلنا، «امیر شهرابی» مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران اظهار داشت: بودجه سال ۱۴۰۲ سازمان ها، شرکت‌ها و موسسات شهرداری تهران در راستای شفاف‌سازی به صورت مکانیزه ابلاغ شد و مانند مناطق و دیگر بخش‌ها در سامانه جامع مالی قرار گرفت. 

وی با اشاره به شفاف‌سازی بودجه ۱۴۰۲ سازمانها و شرکت‌ها گفت: در راستای ایجاد شفافیت، انضباط مالی و نظارت‌پذیری بر بودجه سازمان ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته شهرداری تهران، اداره کل برنامه و بودجه به ایجاد تغییراتی در ساختار بودجه از جمله یکسان‌سازی کدینگ مصارف و انطباق کامل آن با طبقه‌بندی بودجه عمومی شهرداری تهران، پیاده‌سازی آن در سامانه جامع مالی و برقراری ارتباط آن سامانه جامع با تدوین و اجرای برنامه و بودجه و اجرای فرایندهای چهارگانه بودجه به صورت مکانیزه اقدام کرده است. 

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران افزود: در سال جاری برای نخستین بار بودجه مصوب سازمانها و شرکت‌ها به صورت مکانیزه از طریق سامانه‌های مذکور ابلاغ و این واحدها قادر خواهند بود در زمان مقرر نسبت به مبادله موافقت نامه برای مصارف از محل منابع داخلی اقدام و زمینه لازم برای نظارت بر بودجه خود را فراهم کنند. 

وی از شفاف‌سازی و انضباط مالی به عنوان دو رویکرد اصلی شهرداری تهران در بودجه ریزی سال۱۴۰۲ یاد کرد و افزود: در این مسیر ۱۷ اقدام تحولی در حوزه بازنگری ردیف‌های بودجه مناطق و ستاد، ادغام برخی از ردیف‌ها و تدقیق ردیف‌های بودجه و تغییر سیاست هزینه سازمان‌ها و شرکت‌ها صورت گرفت تا به سمت تدوین بودجه عدالت‌محور براساس پتانسیل‌های مناطق و رفع کمبودهای مناطق کم‌برخوردار حرکت کرده و بتوانیم با رفع موانع موجود به توسعه شهر تهران کمک کنیم. 

به گزارش سایت شهر، مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به بازنگری در نظام تدوین بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها و اتصال سامانه‌های بودجه و مالی آن‌ها به سامانه فاینانس شهرداری تهران گفت: این اقدام منطبق با سیاست‌های ۱۲گانه شهردار تهران بوده و در راستای مدیریت، کنترل و نظارت بر بودجه تمام بخش‌های شهرداری تهران تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد. 

به گفته شهرابی، برای رفع چالش‌های وضع موجود در تدوین، اجرا و نظارت بر بودجه سازمانها و شرکت‌ها اقداماتی چون تطبیق سامانه مالی سازمانها و شرکت‌ها با بودجه مصوب سال ۱۴۰۱، بازنگری، اصلاح و بهبود فرم‌های بودجه سازمان‌ها و شرکت ها، ساماندهی ردیف‌های اعتباری حقوق و مزایا، تعریف کدینگ مشترک بودجه برای سازمانها و شرکت‌ها و اتصال آن به کدینگ بودجه عمومی شهرداری، اختصاص کد بودجه به تمامی ردیف‌ها برای یکپارچه‌سازی سامانه‌های بودجه و مالی و همچنین بازنگری و تغیر مدل تخصیص اعتبار انجام شد. 

وی اظهار امیدواری کرد که با تغییر رویکردی که در بودجه‌ریزی شهرداری تهران اتفاق افتاده نظارت عالیه مجموعه برنامه‌ریزی باعث افزایش شفافیت و انضباط و چرخش صحیح و کامل چرخه مدیریتی شهرداری تهران شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز