خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت اعلام کرد:

پروژه بازآفرینی کن در حال انجام است/ افزایش ۶۲ درصدی آمار ساخت‌وساز در بافت فرسوده تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۵۰۱

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از افزایش ۶۲ درصدی آمار ساخت‌وساز در بافت فرسوده پایتخت نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد از پروژه عملیات دژباغ کن در دوره جدید مدیریت شهری، تکمیل و انجام شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پنجاه و یکمین رویداد «امیدوافتخار» به پرژه دژ باغ کن پرداخت و بیان کرد: ده سال در صدور پروانه برای مسکن در رکود بودیم و سال گذشته به دلیل اتفاقات بد فصل پاییز سال سختی بود، اما این تهدیدها در همین سال به فرصت تبدیل شد.

وی با بیان این که سال گذشته آمار صدور پروانه افزایش پیدا کرد، اظهار کرد: در مناطق یک تا سه کاهش صدور پروانه داشتیم اما در مناطق بافت فرسوده افزایش این امر را مشاهده کردیم. مسکن از رکود درآمد و ۶۲ درصد ساخت و ساز در بافت فرسوده افزایش پیدا کرد. 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه امسال قرارگاه جهادی با دو هدف به فعالیت می‌پردازد، افزود: اولین هدف تحقق تفاهم نامه‌هایی است که داشتیم و امیدوارم بتوانیم تا اواخر امسال در درصدهای ۵۰ تا ۸۰ درصد کار انجام شود. دومین هدف اینکه بتوانیم تمام بخش‌های تولیدی و تعاونی محلات را وارد کار کنیم. 

وی عنوان کرد: رهبری در شعار امسال که مهار تورم بود با صراحت به تولید مسکن پرداختند و همه موظف هستیم این اصل فراموش شده که برخی با غفلت باعث کاهش آن شدند را افزایش بدهیم.

معاون معماری شهرداری تهران دربخش دیگری از گفته هایش تصریح کرد: در سال گذشته در راستای تشویق شرکت‌های دانش بنیان فاز اول کارخانه سیمان ری افتتاح شد. امسال فاز دوم این کارخانه افتتاح می‌شود که اقدام بزرگی در بخش دانش بنیان هاست. 

صارمی افزود: پروژه بازآفرینی در کن با تدبیر شهردار منطقه و ریاست سازمان نوسازی در حال انجام است و به زودی ابلاغ می‌شود. همچنین هفت پروژه در بحث محله الگوی عملیات اجرایی امسال اجرا می شود. همینطور طرح پروژه ایرانی- اسلامی بافت که بتواند الگوی خوبی در شورای تحولی ششم و مدیریت شهری جدید باشد در دست کار قرار دارد. 

معاون شهردار تهران عنوان کرد: در تهران شاید بدترین وضعیت را در بحث ناعدالتی فضایی داریم. در منطقه یک، هر یک متر مربع ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد اما در بعضی مناطق ممکن است این عدد ۲۵ میلیون باشد. 

وی با بیان این نکته که ۵۰ درصد از این پروژه تا قبل مدیریت جدید شهری انجام شده بود، گفت: این پروژه با مساحت ۴۹۰۰ متر در ناحیه ۲ منطقه ۵ احداث شده است تا بتوانیم، کسری مناطق را جبران کنیم. هر پروژه شهری که افتتاح می شود باعث افزایش ارزش زمین‌ها می‌شود و نوسازی شکل می‌گیرد. 

صارمی افزود: اولین هدف پروژه ایجاد فضای تعامل پذیر شهری و حس تعلق پذیری بوده است. یکی از جاهایی که حس محله در آن وجود دارد محله کن است. ارتقا شاخص کیفیت زندگی. جذب توریست، توانمندسازی، افزایش ارزش بصری محل و احترام به طبیعت از جمله اهداف این پروژه است. 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شورای اسلامی ششم نشان داد که می توان در بدترین شرایط ساخت و ساز با تدابیر مختلف و نگاه ویژه شهردار از رکود عبور کرد، افزود: صدور پروانه ساخت و ساز در سال گذشته به ۳۷۰۰ عدد رسید.

وی با بیان اینکه اگر اراده کنیم می‌توانیم کار کنیم، تاکید کرد: برخی سیاست مداران به غلط نگاه بخشی دارند. نمی‌شود به بخشی توجه کرد به بخشی نکرد. سیاست گذاری‌ها با واقعیت شهری متفاوت است. امیدواریم با نگاه منعطف روز به روز خدمات به مردم گسترش پیدا کند.

گفتنی است، معاون شهردار تهران در حاشیه پنجاه و یکمین رویداد امید و افتخار و در جمع خبرنگاران با اشاره به بسته تشویقی برای نوسازی بافت شهری گفت: در سال جدید در بسته نوسازی حداقل ۱۲۰ متر را در نظر گرفتیم تا متقاضیان بتوانند در عرض ۶ متر، ساختمان ۴ طبقه و در عرض ۸ متر تا ۵ طبقه بسازنند. 

صارمی افزود: تلاش شده است تا ضمن حفظ قسمت‌های هویت بخش؛ منطقه در تعرض بساز و بفروش‌ها قرار نگیرد و اهالی کن بتوانند محله‌ای با المان‌های ایرانی-اسلامی داشته باشند. 

معاون شهردار تهران اضافه کرد: این فرصت مناسبی است و تلاش شده تا ضمن اینکه بشود شاکله اصلی بافت حفظ بشود، نسبت به سال گذشته بیست متر بیشتر در بسته نوسازی و یک طبقه اضافه‌تر را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز