خبرگزاری کار ایران

برنامه‌ریزی برای انجام افتتاحیه‌های متعدد در متروی تهران در بهار 1402

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۴۷۵

روند تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده در خطوط هفتگانه شبکه متروی تهران و رفع نواقص برخی ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری، طی سال 1402 همچنان استمرار خواهد‌ یافت و در امتداد افتتاحیه‌های اسفندماه سال گذشته، بهار امسال نیز خبرهای حمل‌ونقلی قابل توجهی در انتظار شهروندان پایتخت خواهد‌ بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، مهندس محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت متروی تهران در توضیح برنامه های فصل نخست سال جاری گفت: به موجب پیگیری‌های صورت گرفته و تداوم عملیات اجرایی پروژه‌های مختلف و متعدد شرکت مترو، ان‌شاءا... بهار امسال شاهد بهره‌برداری از نخستین ایستگاه بخش توسعه غربی خط 4 که ایستگاه «علامه جعفری» نام گرفته‌است، خواهیم بود. همچنین ایستگاه میدان کتاب به عنوان آخرین ایستگاه منتهی‌الیه شمالی خط 7 نیز از نیمه نخست سال جاری افتتاح خواهد‌ شد.

وی افزود: اگر دولت بتواند تعهدات خود در زمینه تامین منابع مالی پروژه خط متروی پرند را در موعد مقرر عملیاتی کند، می‌توانیم ایستگاه مترو این شهر و 19 کیلومتر مسیر ریلی آن را در نخستین روزهای خردادماه تقدیم مردم کنیم. 

هرمزی در ادامه به بهره‌برداری از چند ورودی جدید در خطوط 6 و 7 اشاره کرد و افزود: در زمینه رفع نواقص ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری، غیر از تکمیل و افتتاح چند ورودی دوم، فرآیند راه‌اندازی تعداد آسانسورهای بیشتر، نصب تجهیزات باقیمانده تهویه هوا، هواکش‌های میان‌تونلی و هواسازهای ایستگاهی، بهره‌برداری از پست برق جنوبی خط 6 (پست کیانشهر) و ادامه عملیات عمرانی پایانه‌های آزادگان، فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز، پایانه دولت آباد و آغاز تجهیز کارگاه پایانه تختی را پیش رو خواهیم داشت. ضمن آن که انتظار داریم پروژه‌های توسعه جنوبی خط 6 و نیز توسعه شرقی خط 4 نیز اهداف نشانه‌گذاری‌شده در برنامه زمان‌بندی اقدامات بهار سال 1402 را محقق سازند.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در پایان صحبت‌های خود، اخذ استانداردهای نهایی برای تولید انبوه قطار ملی مترو با عمق داخلی‌سازی 85 درصد و همچنین آغاز عملیات حفاری فاز نخست خط 10 مترو در بخش غربی آن را از جمله برنامه‌های سه‌ماهه نخست سال 1402 برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با توجه به اهتمام ویژه مدیریت شهری برای توسعه حمل‌ونقل عمومی در سال جاری و اختصاص اعتبارات و بودجه لازم، روند افتتاحیه‌های شبکه متروی تهران در طول سال جاری به شکلی قابل قبول تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز