خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت:

در نوروز ۱۴۰۲ حدود ۳ میلیون گردشگر از تهران بازدید کردند/ تهران‌گردی ۸۰۰ هزار نفر با اتوبوس‌های گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۳۱۱

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از افزایش ۳۰ درصدی آمار گردشگران نوروزی تهران در ایام نوروز ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در ایام نوروز امسال نزدیک سه میلیون نفر از تهران بازدید کردند و همچنین ۸۰۰ هزار نفر در برنامه تهران‌گردی با اتوبوس‌های گردشگری مشارکت داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد امین توکلی‌زاده در یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تشریح اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ایام نوروز ۱۴۰۲ و بررسی عملکرد این معاونت در سال ۱۴۰۱ گفت: سال گذشته سال متفاوتی بود و پیش‌بینی نمی‌شد چالش‌های امنیتی و سیاسی ایجاد شود، اما به زعم عمده کارشناسان، زیرساخت‌های چالش‌های سال قبل عمدتا در حوزه فرهنگی و اجتماعی بود و زیرساخت چالش‌ها را باید در همین حوزه جست‌وجو کنیم. 

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ هجمه جهانی علیه انقلاب اسلامی، احساس می‌کرد می‌تواند کاری را در کف خیابان‌های تهران انجام دهد، اما خوشبختانه در این جنگ به اهداف خود دست پیدا نکردند. در این زمینه در شهرداری تهران نیز برای مقابله با هجمه‌ها جبهه فرهنگی شکل گرفت و ما هم در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی قرار گرفتیم و رویدادهایی همچون پویش سلام فرمانده، سرزمین امام‌رضایی‌ها و حماسه اربعین را شاهد بودیم. 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: جریان فرهنگی در مدیریت شهری هم مبتکر است و هم حمایت و اجرا می‌کند، هر اتفاق مهمی در شهر تهران به مشارکت شهرداری در پشتیبانی، طراحی و اجرا نیاز دارد. در سال گذشته نیز بخش اعظمی از اقدامات حاصل تلاش فرزندان انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی و اجتماعی بود و در این حوزه هیچ مناسبت و رویدادی را در سال ۱۴۰۱ نمی‌توان با سال ۱۴۰۰ مقایسه کرد. 

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه در موضوع عفاف و حجاب نیز باید همین جبهه فرهنگی وارد عمل شود، عنوان کرد: ما در ایام نوروز دو جلسه مفصل با حضور شهردار تهران در این حوزه برگزار کردیم و با یک به یک شرکت‌ها و سازمان‌ها طراحی ویژه‌ای انجام شد که بخش عمده فعالیت‌های ما در این زمینه ایجابی و بخشی دیگر نیز انضباطی و نظم‌دهی خواهد بود که نتایج آن را خواهیم دید. 

توکلی‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اجرای طرح «بهار ایران» در تهران گفت: یکی از مهمترین مناسبت‌ها در این طرح، بسته برنامه‌های دهه فجر بود و همکاران ما در معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری پای کار بودند و ما نیز پنج پهنه را در ۲۲ بهمن در نظر گرفتیم و شهر یکپارچه نورافشانی شد. همچنین برای برگزاری جشن نیمه شعبان نیز تمام شهرداری‌های کلانشهرها را فراخواندیم و مسئولیت‌ها برای این شهرداری‌ها تعیین و در تهران ۱۱۰ نقطه در محلات با توافق سایر دستگاه‌ها برای برگزاری جشن‌ها انتخاب شد. 

وی با بیان این که در طرح «بهار ایران» برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشن‌های سال نو نیز انجام شده بود، اظهار داشت: مراکز زیر نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی تلاش کردند در ایام نوروز محیط شادابی را برای مردم ایجاد کنند، چراکه تلاش سیستم ضد نظام این بود که روزها را تاریک، غمگین و سیاه نشان دهند و ما برنامه‌ربزی کردیم که مراسم مردمی بزرگی را با جمعیت بالا اجرا کنیم و در همین راستا کلان‌پروژه‌ای پیش بینی شد. در همین راستا افتتاحیه این کلان‌پروژه برای ما مهم بود و ۵۰ کارناوال و ۱۰۰ گروه فرهنگی و هنری در این کلان‌پروژه حضور داشتند و پس از این مراسم در سطح شهر حضور پیدا کردند. 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: کارناوال‌های نوروزی در ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها، ورودی‌های شهر و سایر نقاط پایتخت به اجرای برنامه پرداختند و علاوه بر این با محوریت مناطق جنوب شهر، پهنه‌های منطقه‌ای شکل گرفت. همچنین در ایام نوروز برنامه‌هایی در بوستان ملت، میدان آزادی، بوستان پلیس، آزادگان، ملت، نهج البلاغه، دریاچه خلیج فارس و برج میلاد برگزار شد و ۲۰ برنامه ورزشی و تفریحی رایگان در دهکده‌های ورزشی برگزار و با استقبال خوبی از سوی گردشگران مواجه شد. 

توکلی‌زاده با بیان این که در ایام نوروز در هر منطقه از شهر تهران برنامه‌هایی در یک بوستان مرکزی اجرا شد، گفت: در کنار این برنامه‌ها، پیش از نوروز ۱۴۰۲ شاهد برگزاری جشنواره آرمان بودیم. در این جشنواره که به نام شهید آرمان علی‌وردی برگزار شد، ۶۰۰ هزار نفر در هشت رشته ورزشی برای بانوان و آقایان شرکت کردند. همچنین در کنار این ابتکار، در حوزه بازی‌های الکترونیکی نیز مسابقاتی شکل گرفت و ۶ هزار نفر در مسابقات رقابت کردند که بعضی از آن‌ها از جمله نفرات برتر این حوزه در سطح جهان بودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران همچنین به برگزاری جشنواره آرمان با محوریت مسابقات قرآن اشاره کرد و توضیح داد: این مسابقات با محوریت مسابقه مداحی و برنامه معلی برگزار شد و تا دهه کرامت ادامه خواهد یافت. همچنین در ایام ماه مبارک رمضان ۶۰۰ برنامه قرآنی و ۳۵۰ غرفه فرهنگی در تهران برپا شده است و دهکده بهار ایران نیز در ایام تعطیلات نوروز یک میلیون نفر را تحت پوشش برنامه‌های خود قرار داد. 

وی با بیان این که در ایام نوروز هجدهمین نمایشگاه محصولات و دستاوردهای زنان سرپرست خانوار نیز برگزار شد، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ بانوی کارآفرین در این نمایشگاه و ۱۰ پهنه و ۱۱۶ غرفه حضور داشتند و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند. 

توکلی‌زاده با تاکید بر این که فعالیت‌های ستاد گردشگری تهران در نوروز ۱۴۰۲ کاملا متفاوت با گذشته بود، تصریح کرد: در ایام تعطیلات امسال ۱۵ بوستان جهت اسکان و ۹۰ ایستگاه استقبال از میهمانان نوروزی شکل گرفت و ۱۴۰ هزار بسته توزیع شد و ۸۰۰ هزار نفر نیز با اتوبوس گردشگری، تهران‌گردی کردند. همچنین ۳۵ هزار نفر نیز در تورهای رایگان ما شرکت کردند، البته این تورها عمدتا پیاده‌روی است و ما فضاها را فراهم می‌کردیم که خوشبختانه مورد استقبال مردم قرار گرفت. 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از افزایش ۳۰ درصدی آمار گردشگران نوروزی تهران خبر داد و اضافه کرد: در ایام نوروز امسال نزدیک سه میلیون نفر از تهران بازدید کردند و ظرفیت‌های نهفته گردشگری ما در این ایام مورد بازدید قرار گرفت. 

معاون شهردار تهران همچنین به بازدید پرشور شهروندان از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و کفت: اقامه نماز جماعت در بوستان‌ها به ویژه اقامه نماز در روز طبیعت در ۸۰ بوستان از جمله برنامه‌های برگزارشده در ایام نوروز امسال بود و همچنین ۲۲ مفسر قرآنی در مناطق ۲۲گانه و ۴۴ مسجد در پایان ماه مبارک رمضان در خدمت شهروندان هستند. 

وی در پایان تصریح کرد: در ایام نوروز امسال که با ماه رمضان تقارن داشت، ۳۵ هزار نفر در ۱۲۳ ناحیه در مراسم افطاری ساده تحت پوشش قرار گرفتند و برنامه‌هایی نیز در ایام نوروز برای کودکان کار برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز