خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بارش پراکنده در شمال شرق کشور و استان‌های ساحلی خزر در روز طبیعت/ از فردا هوا گرم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۷۷۴

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از وقوع بارش پراکنده در مناطق شمال شرق کشور و استان‌های ساحلی دریای خزر در روز ۱۳ فروردین موسوم به «روز طبیعت» خبر داد و اعلام کرد که دمای هوا از فردا در اغلب نقاط کشور گرم می‌شود.

«صادق ضیائیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی تا امروز یکشنبه ۱۳ فروردین توضیح داد: امروز در استان‌های ساحلی خزر و خراسان‌های شمالی و رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و فردا نیز در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی افزود: روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین در ارتفاعات البرز مرکزی و مناطق شمال شرق کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود و در روز چهارشنبه در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز پنجشنبه ۱۷ فروردین در مناطق شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی، استان‌های شمال شرق کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در ادامه گفت: از امروز یکشنبه، روند کاهش دما که پیش از این در غرب، شمال غرب و نوار شمالی کشور رخ داده بود، به نیمه شرقی کشور منتقل خواهد شد، اما از روز دوشنبه روند افزایش دما در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود. 

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی همچنین اظهار داشت: امروز یکشنبه در غالب مناطق کشور به‌ویژه در نیمه‌شرقی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز وزش باد شدید را در استان اردبیل خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی پایتخت در روزهای آینده نیز اعلام کرد: آسمان تهران فردا ۱۴ فروردین صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۸ درجه خواهد بود. روز سه‌شنبه (۱۵ فروردین) نیز آسمان تهران کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با افزایش سرعت باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۲۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: امروز یکشنبه شاهد ارتفاع بالای امواج در دریای خزر خواهیم بود و از امروز تا سه‌شنبه، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به‌ویژه در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان مواج و طوفانی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز