خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

امدادرسانی به بیش از هزار و ۷۰۰ در حوادث جوی در ۵ روز گذشته/ ۳ استان همچنان نیازمند امدادرسانی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۲۲۲

سخنگوی طرح های نوروزی هلال احمر اقدامات هلال احمر در استان های متاثر از حوادث جوی را تشریح کرد.

«وحید سلیمی» سخنگوی طرح های نوروزی هلال احمر درباره اقدامات سازمان امداد و نجات در سوانح جوی از ٠٥ لغایت ١٠ فروردین گفت: ٣١ استان متاثر از حوادث جوی بوده اند.

وی با اشاره به استان های نیازمند به خدمات امداد و نجات ادامه داد: ١٥ استان آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان نیازمند خدمات امداد و نجات بوده اند.

سخنگوی طرح های نوروزی هلال احمر با بیان اینکه به ٣٣ شهرستان خدمات امداد و نجات ارائه شده است، خاطرنشان کرد: به ٦٥منطقه، ٩محور، ٨ شهر ٤٧ روستا و ٢ منطقه عشایری و ١٧٧٩ نفر امدادرسانی شده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: همچنین برای ٤٢٣ نفر اسکان اضطراری فراهم و ٥٧ نفر به مکان امن منتقل شده اند.

وی با اشاره به اینکه طی حوادث جوی در روزهای گذشته ٣ نفر در جیرفت جان خود را از دست داده اند، گفت: در این مدت تخلیه آب از منازل مسکونی ٦٣ واحد مسکونی انجام شده همچنین ١٥١ دستگاه خودرو که در برف گرفتار شده بودند، رهاسازی شده اند.

سلیمی با بیان اینکه ٧٧تیم شامل ٣٠٩نفر در این عملیات حضور داشته اند، گفت: در این بازه زمانی ٤٥ دستگاه چادر، ٤٣٦ تخته پتو، ١٩٥ تخته موکت، ٥٩٦ کیلوگرم نایلون، ١٧٩ ست شست و شو، ٣٧ شعله والور، ١٧٦ بسته غذایی، ١١١ قوطی کنسروجات، ١٠٥ قرص نان، ٧ کیلوگرم خرما، ١٣٠کیلوگرم برنج، ٩٠کیلوگرم قند و شکر توزیع شده است.

به گفته سلیمی امدادرسانی در کرمان،فارس و سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

سازمان امداد و نجات

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز