خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان اعلام کرد:

کشف ۵۶ ماینر غیرمجاز توسط پلیس در گرمسار

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۰۷۸

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۵۶ دستگاه ماینر غیرمجاز که باعث خسارت ۱۹ میلیارد ریالی به شبکه توزیع برق شده بودند، در گرمسار کشف شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید علی میراحمدی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جمع‌آوری دستگاه‌های غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان با دریافت اخبار و اطلاعاتی در مورد نگهداری و استخراج رمزارز و اخلال در توزیع برق شهرستان گرمسار با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی از فعالیت مجرمانه افرادی در این خصوص مطلع شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. 

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان با هماهنگی مرجع قضایی و همکاری اداره برق شهرستان گرمسار به محل‌های نگهداری دستگاه‌های ماینر غیرمجاز اعزام شدند و در بازرسی از یک کارخانه و یک منزل مسکونی ۵۶ دستگاه استخراج رمزارز دیجیتال کشف کردند. 

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان این که مالکان کارخانه و منزل مسکونی هیچ گونه مدارک قانونی و معتبری در خصوص دستگاه‌ها و فعالیت‌های خود در زمینه استخراج ارز دیجیتال ارائه نکردند، تصریح کرد: بنا بر اعلام اداره برق شهرستان گرمسار، فعالیت این دستگاه‌های ماینر غیرمجاز باعث خسارت ۱۹ میلیارد ریالی به شبکه توزیع برق شده است. 

وی با بیان این که در این عملیات دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، اضافه کرد: برخورد با قاچاق کالا و مخلان اقتصادی کشور از اولویت‌های پلیس استان سمنان بوده و از شهروندان می‌خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت غیرمجاز در زمینه قاچاق کالا و استخراج غیر قانونی ارز دیجیتال بلافاصله مراتب را از طریق شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز