خبرگزاری کار ایران

هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در تهران طی ۴ روز آینده/ احتمال خیزش گرد و خاک در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۹۹۴

اداره‌کل هواشناسی استان تهران درباره ناپایداری جوی، بارش رگبار و رعد برق و همچنین کاهش کیفیت هوا بر اثر وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در پایتخت هشدار داد.

به گزارش ایلنا، اداره‌کل هواشناسی استان تهران در تشریح پیش‌بینی وضعیت هوای پایتخت در چهار روز آینده اعلام کرد که در روز چهارشنبه (۹ فروردین) وضعیت هوای تهران کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود و ناپایداری هوا رخ خواهد داد. 

در روز پنج‌شنبه (۱۰ فروردین) نیز هوای تهران ناپایدار خواهد بود، به‌گونه‌ای که هوای پایتخت قسمتی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین در روز جمعه (۱۱ فروردین) هوای تهران ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بنابراین در روز جمعه وضعیت جوی ناپایداری را خواهیم داشت.

در روز شنبه (۱۲ فروردین) وضعیت جوی ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد همچنین در اواخر وقت کاهش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود. همچنین شاهد جوی ناپایدار در این روز هستیم.

اداره کل هواشناسی استان تهران همچنین با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان تهران طی چهار روز آینده خبر داد. بر اثر این مخاطرات جوی احتمال کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، آسیب‌ به سازه‌های موقت و خطر سقوط اشیا وجود دارد.

برای کاهش تلفات ناشی از این وضعیت جوی، محافظت و استحکام سازه‌های موقت، عدم تردد و پارک خودرو در کنار سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌تمام، عدم استقرار در مناطق مرتفع مانند پشت‌بام، داربست و حفظ آمادگی دستگاه‌های امدادرسان توصیه می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز