خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد:

کاهش ۲۳ درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۹۱۰

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: طی طرح نوروزی امسال یعنی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا کنون، آمار جان‌باختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای کشور نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، سردار سید کمال هادیان‌فر امروز سه‌شنبه در جریان بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند پلیس راهور فراجا اظهار داشت: عدم کنترل وسیله نقلیه در هنگام بارش باران و برف در جاده‌ها باعث لغزندگی معابر و کاهش دید می‌شود و لذا این مساله می‌تواند تاثیر به‌سزایی در افزایش واژگونی وسایل نقلیه داشته باشد. 

وی در ادامه درباره نسبت درصدهای تاثیر گذار در آمارهای تصادفات نوروز ۱۴۰۲ گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا امروز، ۳۵ درصد تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو، ۱۵ درصد عدم رعایت حق تقدم، ۸.۷ درصد تخلف از سرعت مطمئنه و ۱۶.۵ درصد هم عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه بوده است.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: ۳۰ درصد تصادفات نوروزی مرتبط با واژگونی وسایل نقلیه است که معمولا بر اثر خواب‌آلودگی رانندگان اتفاق می‌افتد. 

هادیان‌فر تاکید کرد: آمار جان‌باختگان حوادث جاده‌ای امسال نسبت به سال گذشته حدود ۲۳ درصد کاهش یافته است، اما متأسفانه در حوزه خسارات و مجروحین شاهد افزایش ۸ درصدی آمار هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز