خبرگزاری کار ایران

تکرار تصادف جاده‌ای و مرگ یوزپلنگ آسیایی در استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۴۹۰

یک یوزپلنگ ماده و باردار بر اثر تصادف در محور میامی - سبزوار در استان سمنان تلف شد.

به گزارش ایلنا از اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان متاسفانه بار دیگر یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در ششم فروردین ۱۴۰۲ در منطقه آزاد شهرستان میامی و در محور ترانزیتی میامی-سبزوار حدفاصل سه راهی زیدر تا میاندشت براثر برخورد با خودروهای عبوری دچار سانحه شده و تلف گردید. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: خبر تلف شدن این گونه ارزشمند جانوری و در معرض خطر انقراض، برای جامعه محیط زیست و علاقه مندان به حیات وحش بسیار تاسف بار است. لذا برای‌عدم تکرار این اتفاقات ضمن اینکه از مردم عزیز و رانندگان شریف خواهش میکنیم که رعایت سرعت مطمئنه در جاده‌هایی که کریدور عبور حیات وحش هستند خصوصا محدوده میامی به عباس آباد در استان سمنان را داشته باشند.

او افزود: از کلیه دستگاه‌های مسئول ذیربط، خصوصا اداره راه و ترابری و اداره راه و شهرسازی منطقه شرق استان تقاضا و انتظار داریم، هرچه سریعتر، نسبت به ایمن‌سازی این محدوده و نصب روشنایی و… اقدام و همچنین از پلیس راه استان تقاضا داریم با نصب بیشتر دوربین‌های کنترل سرعت، در جهت نظارت بر رعایت حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر توسط رانندگان، اقدامات لازم را مبذول نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز