خبرگزاری کار ایران

بازدید وزیر بهداشت از اقدامات اورژانس در طرح «همسفران سلامت»

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۸۰۴

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فعالیت ۲۶ هزار نیرو و ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس در ایام نوروز خبر داد و گفت: نیروهای بهداشت در سراسر کشور فعالند و بازدیدها و بازرسی های بهداشتی با حضور دو هزار تیم انجام خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی، در حاشیه بازدید از پایگاه اورژانس جاده ای واقع در اتوبان تهران- کرج، اظهار داشت: امروز به همراه شماری از همکاران از یکی از پایگاه های موقت اورژانس واقع در منطقه قوری چای در ۱۷ کیلومتری اتوبان تهران- کرج، بازدید کرده و آمادگی ارائه خدمت نیروهای خدوم اورژانس در ایام نوروز را مورد بررسی قرار دادیم.

نیروهای اورژانس همیشه در صحنه، بدون تعطیلی

وی درخصوص خدمت رسانی اورژانس در ایام نوروز بیان کرد: نیروهای پرتلاش اورژانس از تاریخ 24 اسفندماه تا 15 فروردین ماه 1402، همواره در حالت آماده باش بوده و بدون تعطیلی، برای خدمت به مردم، حاضر هستند.

فعالیت 26 هزار نیرو و 3200 پایگاه اورژانس در ایام نوروز

دکتر عین اللهی با بیان اینکه امسال 26 هزار نیروی اورژانس و 3200  پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز در قالب طرح «همسفران سلامت» فعال هستند، افزود: در این طرح همچنین نیروهای بهداشت در سراسر کشور فعال بوده و بازدیدها و بازرسی های بهداشتی از اماکن و مراکز تهیه غذا، رستوران ها، هتل ها، مهمانسراها، شیرینی فروشی ها و همچنین نمونه برداری از آب شرب، با حضور ۲ هزار تیم انجام خواهد داشت.

تجهیز ۳۰۰ مرکز موقت اورژانس در قالب طرح همسفران سلامت

وی ادامه داد: همچنین ۳۰۰ مرکز موقت اورژانس به شکل اردوگاه در سراسر کشور تدارک دیده شده و امکان معاینه بیماران و ارائه درمان و نیازهای اولیه مانند دارو به صورت رایگان برای مسافران مهیاست و  در صورت نیاز به انتقال بیمار به بیمارستان، این اقدام نیز انجام خواهد شد.

نوار قلبی هوشمند؛ اقدامی جدید از سوی اورژانس

دکتر عین اللهی گفت:  از اقداماتی که توسط اورژانس انجام می شود، گرفتن نوار قلب به صورت هوشمند و ارسال به مرکز درمانی تخصصی قلب است و چنانچه مشکلی وجود داشته باشد، درمان های اولیه از سوی مرکز به کادر اورژانس ارائه شده و سپس بیمار منتقل می شود.

استقرار اتوبوس آمبولانس های پیشرفته

وی افزود: اتوبوس آمبولانس هایی که در این پایگاه ها مستقر هستند، بین 10 تا 13 تخت و امکانات پیشرفته ای از جمله ونتیلاتور، دستگاه نوار قلب و امکانات احیای بیمار را دارا هستند.

وزیر بهداشت درخصوص افزایش میزان تصادفات و حوادث ترافیکی هشدار داد و افزود: بعداز فروکش کردن همه گیری کووید 19، سفرهای بین شهری افزایش پیدا کرد و به دنبال آن، شاهد افزایش میزان تصادفات جاده ای  بودیم؛ لذا، سعی کردیم خدمات اورژانس را در محدوده هایی که بیشترین تصادفات رخ می دهد، به خصوص 30 کیلومتری شهرها، متمرکز کنیم تا در صورت وقوع حادثه،   خدمات رسانی به سرعت صورت گیرد.

عمده ترین علل تصادفات، خواب آلودگی و خستگی رانندگان است

وی با بیان اینکه عمده ترین علل تصادفات، خواب آلودگی و خستگی رانندگان است، افزود: مردم عزیز  در صورت خستگی و خواب آلودگی حتما استراحت کافی داشته باشند تا موقع رانندگی دچار حواسپرتی و خواب آلودگی نشوند و سلامت خود، خانواده و دیگران را به خطر نیندازند.

آماده باش ۱۰۶۶ بیمارستان با ۱۴۴ هزار  تخت بیمارستانی

دکتر عین اللهی در پایان ضمن قدردانی از کادر بهداشت، درمان و اورژانس کشور که به صورت شبانه روزی به ارائه خدمت مشغولند، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز در سراسر کشور 1066 بیمارستان با 144600 تخت بیمارستانی آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز