خبرگزاری کار ایران

در چهارشنبه سوری امسال؛

قطع عضو ۱۲ درصد و آسیب‌های چشمی ۱۶ درصد افزایش داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۸۲۱

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در سال جاری افزایش ۱۲ درصدی در قطع عضو و افزایش ۱۶ درصدی در آسیب‌های چشمی داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر میعادفر صبح امروز در نشست خبری در سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که در سال 1401 با حوادث مختلفی روبرو بودیم، گفت: در سازمان اورژانس از ابتدای اسفندماه آمار حوادث چهارشنبه‌سوری را جمع‌آوری می‌کنیم. ما رشد 22 درصدی را در تعداد مصدومین چهارشنبه‌سوری نسبت به سال گذشته داشتیم و 4368 مصدوم از ابتدای اسفندماه تا ساعت 8 صبح امروز گزارش شده که از این تعداد 3557 مورد در روز 23 اسفند بوده است‌.

وی با بیان اینکه تاکنون 27 نفر فوتی داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: علت این افزایش، دو حادثه‌ بزرگی بود که در تبریز و تهران رخ داد و در آن‌ها 13 نفر فوت کردند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: فوتی‌ها در استان‌ها و شهرهای تهران، تبریز، همدان، ارومیه و قزوین بوده است. تنها استانی که هیچ مصدومی نداشته، کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وی با بیان اینکه 21 درصد مصدومان زن و 79 درصد مرد بودند، خاطرنشان کرد: 3453 نفر مرد و 915 زن دچار حادثه شدند. 44 درصد افراد آسیب‌دیده نیز بین 6 تا 18 سال بودند.

میعادفر خاطرنشان کرد: 68 درصد مصدومان از مواد محترقه استفاده می‌کردند و 31 درصد نیز رهگذر بودند و یک درصد مصدومان نیز نیروهای امدادی بودند.

وی ادامه داد: در سال جاری افزایش 12 درصدی در قطع عضو و افزایش 16 درصدی در آسیب‌های چشمی داشتیم؛ در ارتباط با سوختگی‌ها نیز 16 درصد کاهش مصدومین را شاهد بودیم.

به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور در حوادث چهارشنبه‌سوری، 7 دستگاه آمبولانس اورژانس نیز در استان‌های تهران و کرمان صدمه دیده‌اند‌.

وی درباره اقدامات اورژانس در سال 1402 گفت: اورژانس نیز در کنار سایر سازمان‌های امدادی وارد طرح امداد نوروزی می‌شود، امسال دو پیک سفر را در پیش داریم که پیک اول از 24 اسفند تا چهارم فروردین است.

وی ادامه داد: در این راستا از 24 اسفند امسال تا 14 فروردین سال آینده در اقصی نقاط کشور با 3200 پایگاه زمینی و شهری در خدمت مردم هستیم.

معیادفر خاطرنشان کرد: 52 پایگاه هوایی و دو پایگاه دریایی داریم و 88 اتوبوس آمبولانس در مبادی ورودی و خروجی شهرها حضور دارند که می‌توانند همزمان 10 تا 15 مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کنند.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: با توجه به این‌که در 30 کیلومتری شهرها بیشترین حوادث جاده ای رخ می‌دهد در همین راستا کمپ‌های مشترکی را با سایر سازمانهای امدادی در این نقاط دایر می‌کنیم تا روند خدمت رسانی به مردم بهبود و مخاطرات کاهش یابد‌.

وی ادامه داد: حدود 1000 بیمارستان در حوزه درمان فعال هستند، همچنین در حوزه بهداشت، نظارت بر مواد غذایی و رستوران‌ها و مراکز توزیع غذا انجام و مواد غذایی فاسد منهدم می‌شوند تا مردم در سفر دچار مسمومیت غذایی نشوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه برخورد اورژانس با مزاحمت‌های تلفنی تشریح کرد: سالانه بین 17 تا 18 میلیون تماس با اورژانس داریم و 5 میلیون ماموریت انجام و چند میلیون مشاوره تلفنی به مردم ارائه می‌شود. متاسفانه اشکال شماره‌های سه رقمی این است که گاها کودکان و یا برخی افراد به اشتباه با 115 تماس می‌گیرند. بخشی از افرادی که مزاحمت تلفنی ایجاد می‌‌کنند نیز عمداً این کار را انجام می‌دهند که باتوجه به اینکه وقتی فردی با اورژانس تماس می‌گیرد شماره تلفن او در اورژانس مشخص می‌شود؛ آن را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم و در ابتدا شماره فرد مسدود می‌شود و در مراحل بعدی طبق قانون با افراد خاطی برخورد می‌شود.

معیادفر ادامه داد: 485 مورد مزاحمت تلفنی در چهارشنبه سوری در اورژانس تهران ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز