خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد:

ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید در جاده‌ها با ۱۰ کیلومتر کمتر از سرعت مجاز حرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۴۹۴

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر این که بستن کمربند برای تمام سرنشینان خودرو از جمله سرنشینان عقب الزامی است، گفت: تمام وسایل نقلیه عمومی که در جاده‌ها تردد می‌کنند، باید در هر نقطه از راه‌های مواصلاتی نسبت به سرعت مجاز اعلام‌شده در تابلوها، ۱۰ کیلومتر سرعت کمتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سید کمال هادیان‌فر، صبح امروز در حاشیه رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات ایمنی سفر نوروز ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در ایام نوروز امسال آمار سفرهای مردم ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی افزود: از فردا رفته‌رفته موج سفرها آغاز می‌شود و از روز ۲۶ اسفندماه شدت سفرها تا حدودی بیشتر خواهد شد. البته احتمال می‌دهیم بعد از ورود به ماه مبارک رمضان پیش‌بینی آمار سفرها ۹ تا ۱۰ درصد کاهش یابد.

هادیان‌فر ضمن تشکر از عموم رانندگان برای همراهی با پلیس در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: آنچه که باعث نگرانی است، آن ۵ درصد رانندگان پرخطری هستند که تا کنون تخلفات متعددی را انجام داده‌اند. اطلاعات این افراد در بانک‌های اطلاعاتی پلیس موجود است و برای همه این افراد در چند مرحله پیامک هشدار ارسال می‌شود و در صورت تخلف، قاطعانه با آنها برخورد خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: خط قرمز ما، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با رانندگان حادثه‌ساز و پرخطر خواهد بود و توقیف‌های ساعتی و اعمال جریمه برای این رانندگان در دستور کار است.

هادیان‌فر با تاکید بر این که باید اطلاعات تمام اتوبوس‌های مسافربری در سامانه سپهتن ثبت شود و در غیر این صورت از تردد آنها جلوگیری خواهد شد، عنوان کرد: در خصوص اتوبوس‌های مسافربری برای هر بار مسافرگیری باید معاینه فنی انجام شود و اگر راننده اتوبوسی از سامانه پایش هوشمند (سپهتن) استفاده نکند، حتما اجازه ادامه سفر نخواهد داشت و کارت وی ضبط خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان این که ۳۸ درصد جا‌ن‌باختگان تصادفات را افرادی تشکیل می‌دهند که از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند، اظهار داشت: بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودرو جزو مقررات جدی است و اگر مردم دیدند که در جاده‌ها به دلیل نبستن کمربند توسط سرنشینان عقب جریمه شدند، لطفا از همکاران ما ناراحت نشوند. 

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر این که تمام وسایل نقلیه عمومی که در جاده‌ها تردد می‌کنند، باید در هر نقطه از راه‌های مواصلاتی نسبت به سرعت مجاز اعلام‌شده در تابلوها، ۱۰ کیلومتر سرعت کمتری داشته باشند، عنوان کرد: طرح کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت نسبت به سرعت مجاز حتما در خصوص ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای اعم از اتوبوس‌ها و جاده‌ها اجرایی خواهد شد. 

وی در ادامه تاکید کرد: عموم مالکان وسایل نقلیه‌ای که بیش از ۳ میلیون تومان جریمه دارند در اسرع وقت نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کنند؛ چراکه این موضوع سبب خواهد شد تا خودرو توسط همکاران پلیس راهور توقیف شود.

هادیان‌فر همچنین از فعال‌ بودن سیستم پهپادی پلیس راهور در جاده‌های طولانی در نوروز امسال خبر داد و گفت: ۷۰ فروند بالگرد در طرح نوروزی فعالیت خواهند کرد. علاوه بر این در طرح نوروزی امسال ظرفیت بازرسان نامحسوس از طریق برنامه کاربردی فعال است و ظرفیت ۱۱ میلیون نفر از همیاران پلیس راهور نیز استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان تصریح کرد: داشتن بیمه‌نامه از الزامات تردد وسایل نقلیه در شهرها و جاده‌ها است و در ایام نوروز نیز مانند سایر روزهای سال  نظارت بر وسایل نقلیه از حیث دارا بودن بیمه‌نامه انجام می‌شود و خودروهای فاقد بیمه‌نامه با دست‌افزارها و دوربین‌های پلیس اعمال قانون خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز