خبرگزاری کار ایران

مجوز فروش ساختمان روزنامه اطلاعات به شهرداری تهران/ چوب حراج به اموال شهروندان نزنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۵۴۵

اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه شهردار تهران در خصوص «مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله ملک متعلق به شهرداری تهران» را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای شهر تهران اعضای شورای شهر با ورود به دستور جلسه، یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله ملک متعلق به شهرداری تهران» را بررسی کردند.

در بررسی  یک فوریت لایحه ابوذر مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: بر اساس بودجه مکلف به تحقق بودجه پنج هزار و ۴۴۶ میلیارد تومانی هستیم و سیاست شهرداری این است که ملک ساختمان تجاری- اداری روزنامه اطلاعات برای پرداخت بدهی به بانک شهر در اختیار بانک قرار بگیرد.

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر درباره توافق با بانک شهر گفت: مصوبه اخیر شورا منجر به توافق با بانک شهر و پرداخت سه هزار میلیارد تومان دیون پیمانکاران سنواتی برای اولین بار توسط شهرداری تهران شد.

در ادامه حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با واگذاری ساختمان اطلاعات ، خاطرنشان کرد:شهردار تهران می‌گوید به جای صد درصد تحقق بودجه، ۱۳۰ درصد محقق شده ، بنابر‌این برای فروش تا سال آینده صبر کنید و سال آینده این لایحه را ارایه کنید.

وی با اشاره به آیه ای از سوره انعام گفت: چرا باید مالی را که متعلق به شهروندان است و می توانیم سال آینده آن را به قیمت مناسب تری بفروشیم، در پایان سال و در ماه اسفند بفروشیم. ما باید به دنبال منابع شهروندان تهرانی باشیم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در واگذاری یک بوفه در مدیریت بحران برخی اعضای شورا از واژه چوب حراج استفاده می کنند، اما با فروش این ملک موافق هستند، گفت: فروش این ملک در چنین شرایطی چوب حراج نیست؟

سپس مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بررسی این لایحه سه موضوع درباره این ملک حائز اهمیت است تصریح کرد: قرار است این ملک فروخته شود، درحالی که بیش از هفت هزار متر آن تجاری است ، اگر بخواهد اداری باشد قیمت کاهش یافته و سرمایه از بین می‌رود .

وی ادامه داد: قول دادند از این عدد در توسعه مترو استفاده کنند و اگر به قمیت مناسب به فروش برسد، در توسعه مترو گشایش انجام می شود.

این عضو شورای شهر با اشاره به تسویه وام‌ شهرداری در پی فروش این ملک نیز گفت: اگر همکاران رای بدهند ، گشایش صورت می گیرد.

در ادامه مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: واگذاری ملک یکی از تکالیفی است که از شورا به شهرداری داده شده است. با این وجود در خصوص ساختمان اطلاعات باید بگوییم که ۱۰ هزار متر مربع از این ساختمان کاملاً نوسازی شده و ساختمان ۲۰ هزار متر مربعی واقع در ضلع غربی آن ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که متوقف شد.

عباسی ادامه داد: عملاً به سمت سیاست تجمیع حرکت کرده ایم و اگر بتوانیم بخشی از شهرداری را به ساختمان اطلاعات منتقل کنیم، آورده اقتصادی برای شهرداری دارد.

 در پایان این دستور جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه شهردار تهران در خصوص «مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله ملک متعلق به شهرداری تهران» را تصویب کردند.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرح تایید ساختار و تشکیلات نهاد راهبردی و پایش طرح های توسعه شهری تهران را در دستور کار قرار دادند و پس از بررسی این طرح را تصویب کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز