خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

ایران اسلامی ثابت کرده دوست تمام ملت‌های مسلمان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۴۴۴

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برقراری روابط بین ایران و عربستان گفت: ایران اسلامی ثابت کرده دوست همه ملت‌های مسلمان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در جلسه یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: دیروز بیستم اسفند روز راهیان نور نامیده شده است. راهیان نور یکی از حرکت‌های ماندگاری است که انشالله بتواند فرهنگ دفاع مقدس را در بین نسل های جدید زنده نگه دارد و جوانان بدانند برای حفظ این آب و خاک چه زحمت ها و چه تلاش هایی شده است.

وی با اشاره به روز شهید گفت: ۲۲ اسفند دستور امام برای تاسیس بنیاد شهید است که امیدواریم به خدمتگزاری به خانواده شهدا و ایثارگران موفق باشند اگرچه مشکلات بسیار وجود دارد اما امیدواریم بنیاد شهید بتواند گام بلندی برای رفع مشکلات این خانواده ها بردارد.

 رییس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته خط تولید و رونمایی جت آموزشی یاسین بود و ما خوشحالیم در بحث پیشرفتهای علمی و نظامی گام ارزنده ای برداشته می شود.

چمرانگفت: در گذشت دوست عزیزمان دکتر حسن غفوری فرد را تسلیت عرض می کنیم و امیدواریم خداوند اورا قرین رحمت خود کند.

وی با اشاره به برقراری روابط با عربستان گفت: بعد از ۷ سال که روابط ما با عربستان قطع کامل شده بود دوباره از سر گرفته شد و پروژه ایران هراسی را که اسرائیل و آمریکا دنبال می کردند و اسرائیل همچنان دنبال می کند در پی این قطع روابط بود.

وی ادامه داد: با مذاکرات خوبی که صورت پذیرفت و میانجی گری کشور چین قرار است این روابط برقرارشود. چه مسلمانان عربستان و چه مسلمانان یمن برادر ما هستند و ما با همه برادران مسلمانان دوست هستیم ما از اینکه با مصر هم رابطه نداریم به طور کلی ناراحت هستیم دو کشور بزرگ با پیشینه قوی باهم ارتباط ندارند و جای دارد که آنها هم پای پیش بگذارند. ایران اسلامی ثابت کرده دوست همه ملتهای مسلمان است و به کشورهای اسلامی که نیاز دارد کمک می کنند همانگونه که به مسلمانان یمن و فلسطین کمک می کند. امیدواریم این برقراری ارتباط سیاست‌های عربستان را در لبنان و یمن تغییر دهد ما استقبال می کنیم از برقراری روابط بین کشورها.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز