خبرگزاری کار ایران

دستیار ویژه وزیر بهداشت تاکید کرد:

لزوم توسعه همکاری های مشترک با وزارت بهداشت سنگاپور

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۸۱

دستیار ویژه وزیر بهداشت و مدیرکل همکاری های بین الملل گفت: نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران یکی از نظام های پیشرو در منطقه و جهان است و در بخش های آموزش پزشکی، ارائه خدمات تخصصی درمانی، تولید دارو و تجهیزات پزشکی، تحقیقات سلامت، واکسن سازی مبارزه با بیماری واگیر و غیر واگیر ظرفیت های بالایی دارد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین نیکنام، در جلسه وبینار با دکتر لیان جیمز، مدیر کل همکاریهای بین الملل سنگاپور، ضمن تاکید بر اهمیت توسعه روابط با کشورهای آسیایی از جمله سنگاپور، گفت: ما در وزارت بهداشت بر این باوریم که دو کشور در حوزه سلامت دارای ظرفیت های قابل توجهی برای همکاری هستند؛ این همکاری ها می توانند نه تنها به صورت دو جانبه بین دو کشور ایران و سنگاپور، بلکه برای کشورهای منطقه خاورمیانه و در حوزه آسه آن نیز تعریف شوند.

وی افزود: نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران یکی از نظام های پیشرو در منطقه و جهان است و در بخش های مختلف از جمله آموزش پزشکی، ارائه خدمات تخصصی درمانی، تولید دارو و تجهیزات پزشکی، تحقیقات سلامت، واکسن سازی مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیر، ظرفیت های بالایی دارد.

در ادامه این وبینار، دکتر جیمز، گزارشی ازساختار نظام سلامت و توانمندی های وزارت بهداشت سنگاپور نظیر صنعت داروسازی، موضوع سالمندی، میزان هزینه های سلامت و نحوه پذیرش بیماران وغیره را ارائه داد.

در ادامه دکتر نیکنام خواستار آشنایی بیشتر با توانمندی های نظام سلامت سنگاپور نظیر شرکت های دانش بینان، فن آوری های جدید در حوزه سلامت، تولید واکسن شده و گفت: پس از آشنایی دو کشور با توانمندی های یکدیگردر حوزه سلامت، همکاری ها می تواند در چارچوب یادداشت تفاهم همکاری دو کشور تنظیم و مبادله شود. به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات دو کشور و ایجاد ارتباطات مستمر، دو طرف نمایندگان خود را برای این موضوع معرفی می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز