خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش؛

خیرین به عنوان الگوهای شایسته در کتاب‌های درسی به دانش آموزان معرفی شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۱۷

وزیر آموزش و پرورش در نخستین همایش ملی تجلیل از یاریگران سلامت دانش آموزان گفت: باید خیرین به عنوان الگوهای شایسته در کتاب‌های درسی به دانش آموزان معرفی شوند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در نخستین همایش ملی تجلیل از یاریگران سلامت دانش آموزان که در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تجربیاتم در آموزش و پروش بوده است اما در سال‌های گذشته در حوزه خیرین درمانی فعالیت‌هایی داشتم و از این طریق با قشر ایثارگر پزشکی و خیرین سلامت آشنا شدم، اظهار کرد: ۵۶ ناهنجاری را در میان دانش آموزان شناسایی شده است و طی این سال‌ها اقدامات ارزشمندی از سوی پزشکان جهادی و نیکوکار برای مداوای این ناهنجاری‌ها انجام شده است و در این دوران کودکان زیادی درمان شدند. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که هزینه‌های درمان بیماری‌ها سنگین است و مردم به تنهایی از عهده پرداخت این هزینه بر نمی‌آیند، اظهار کرد: بیمه‌ها به دلیل محدودیت‌هایی که دارند، همه خدمات پزشکی را نمی‌توانند تحت پوشش قرار دهند، لذا حضور خیرین سلامت و پزشکان نیکوکار در این حوزه کمک کننده است و می‌تواند بخشی از مشکلات مردم را حل نماید. 

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی با بیان این که فعالیت‌های خیرین یک کار تربیتی است که می‌توانند الگوی دانش آموزان شوند، اظهار کرد: برای اینکه این اتفاق بیفتد باید خیرین را در کتاب‌های درسی معرفی کنیم تا دانش آموزان فرصت آشنایی با آن‌ها را داشته باشند. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای جهاد تببین و تصریح ریاست جمهور برای برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با پیشرفت‌های انجام شده در کشور گفت: یکی از وجوه پیشرفت کشور، افزایش خیرین در بخش‌های مختلف است که آثار اجتماعی و تربیتی فراوانی دارد. 

نوری گفت: از هر دو کلاس درس یک کلاس درس را خیرین مدرسه ساز می‌سازند و آنچه که در این موضوع برای ما مهم است، اثری است که این کار بر روی دانش آموزان می‌گذارد. 

وزیر آموزش و پرورش با معرفی برخی از خیرین شرکت کننده در این همایش به برخی از فعالیت‌های آنان پرداخت و اظهار کرد: این خیران از برکات انقلاب اسلامی هستند که با فعالیت‌های خود به دنبال ساختن آینده بهتری برای هموطنانمان هستند و باید این افراد را به جامعه معرفی کرد. 

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی اظهار کرد: در حال حاضر دانش آموزان با استعداد ما همیار دانش آموزان مناطق محروم شده‌اند و درسی که در دبیرستان‌های برتر کشور تدریس می‌شود، همین درس برای مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ارایه می‌شود. 

وی گفت: در زمره ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه خیرین قرار داریم که اگر همه خیران را مانند سایر کشورها ثبت کنیم، حتما در رتبه‌های برتر جهانی قرار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز