خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از دستگاه پت سی تی بوشهر با حضور وزیر بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۳۴۳

دستگاه پت سی تی مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر با حضور دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت و دکتر پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به بهره برداری رسید. 

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این بخش در زمینی با زیربنای ۹۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت یکسال ساخته و تجهیز شده است. 

پت سی تی یک دستگاه تصویربرداری دوگانه است که بخش پت این سیستم، عملکرد ارگان‌ها را به تصویر می‌کشد و بخش سی تی نیز محل یا جانمایی را انجام می‌دهد. 

شایع‌ترین کاربرد این روش بررسی تومورهای بدخیم است. این روش، اطلاعات ارزشمندی از وضعیت تومورهای بدخیم اولیه، میزان گسترش موضعی آن‌ها و متاستازهای دور دست در بدن فراهم می‌کند که می‌تواند راهنمای درمان خوبی برای پزشک معالج باشد. همچنین پت سی تی برای ارزیابی وضعیت بیماری حین درمان یا پس از پایان درمان نسبت به روش‌های معمول تصویربرداری مانند سی تی اسکن و‌ام آر آی ارجحیت دارد. 

در مرکز پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر علاوه بر رادیودارو معمول 18F-FDG از رادیوداروهای اختصاصی‌تر به منظور تشخیص سرطان‌هایی مانند پروستات، غدد نورواندوکراین، سیستم لنفاوی، پستان و مغز نیز استفاده می‌شود بنابراین در مکان‌هایی که بافت زمینه‌ای مصرف گلوکز بالایی داشته یا در تومورهای سر و گردن که استفاده از رادیوداروی معمول 18F-FDG محدودیت دارد، به کارگیری رادیوداروهای جدید کمک شایانی به تشخیص بهتر و درمان دقیق‌تر را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز