خبرگزاری کار ایران

کلاهبردار حرفه‌ای دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۹۵۸

جانشین پلیس آگاهی فراجا از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "فرامرز به گذر" در تشریح این خبر اظهار داشت: با ارجاع پرونده‌ای تحت عنوان کلاهبرداری به مرکز عملیات ویژه این پلیس تیم متخصص کارآگاهان زبده پلیس آگاهی پیگیری آن را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با بررسی های انجام شده مشخص شد شخصی با هویت معلوم از کلاهبرداران حرفه ای و سابقه دار دارای 147 فقره پرونده مفتوح در دادسراهای سراسر کشور از جمله تهران، اصفهان و البرز ... است که با شیوه و شگردهای خاص و متقلبانه اقدام به کلاهبرداری در سطح بسیار وسیعی کرده است.

جانشین پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: در این راستا پس از گرفتن اظهارات مال باختگان یکی از شکات احضار شد.

وی عنوان کرد: مال باخته در تحقیقات صورت گرفته گفت که اموال خود را جهت انجام کارهای اداری و ثبت به وی وکالت کاری داده بودم ولی این فرد با جعل امضا و تنظیم مبایعه نامه های صوری کلیه اموال را به نام خود زده و آن ها را به فروش رسانده است.

سردار به گذر اظهار داشت: با توجه به اینکه پرونده از سال 1398 رسیدگی شده و موفق به شناسایی و دستگیری متهم نشده بودند پرونده به این پلیس ارجاع و به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مرکز عملیات ویژه قرار گرفت.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، وی افزود: در ادامه تحقیقات مقدماتی صورت گرفته مشخص شد متهم از کلاهبرداران حرفه ای و سابقه دار بوده که با شگرد اعتمادسازی و سوءاستفاده از اعتماد افراد اقدام به کلاهبرداری می کند.

این مقام انتظامی با اشاره به بررسی فنی و اطلاعاتی گسترده برای شناسایی وی خاطرنشان کرد: در ادامه با رصد اطلاعاتی و اقدامات فنی کارآگاهان این مرکز، مخفیگاه متهم در کرج و منزل وی در تهران مورد شناسایی قرار گرفت و پس از تعقیب و مراقبت در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

جانشین پلیس آگاهی فراجا گفت: این کلاهبردار با قرار هزار میلیارد ریالی جهت ادامه تحقیقات و مشخص شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی در پایان هشدار داد: پیشنهادهای گوناگون ارائه شده از سوی شرکت ها، موسسات و اشخاص را تا قبل از احراز هویت و اطمینان از قانونی بودن عملکردشان نپذیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز