خبرگزاری کار ایران

در سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست به استان همدان صورت گرفت؛

بهره‌برداری از سیستم غبارگیر یک شرکت فولادی/ بازدید از سیستم‌های فیلتراسیون واحدهای صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۷۰۵

علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفری یک روزه به منظور بازدید از ۲ طرح صنعتی در شهرستان بهار و افتتاح سیستم غبارگیر یک واحد صنعتی در شهرستان کبودرآهنگ روز گذشته به استان همدان سفر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در ابتدای سفر خود به استان همدان، وارد شهر همدان شد و نخست برای ادای احترام در گلزار شهدای این شهر حضور یافت. 

بهره‌برداری از سیستم غبارگیر یک شرکت فولادی/ بازدید از سیستم‌های فیلتراسیون واحدهای صنعتی

معاون رییس جمهور پس از دیدار و گفت و گو با پرسنل اداره کل حفاظت محیط زیست همدان، با حضور در شهرک صنعتی بهاران از ۲ شرکت تولید اسید مهاجر غرب و شرکت دیانا کاغذ به عنوان واحدهای صنعتی پیشگام در کنترل آلودگی هوا بازدید کرد.

وعده دولت در زمینه رفع آلودگی هوای شهر بهار محقق شد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان بازدید از واحدهای مستقر در شهرک صنعتی بهاران گفت: وعده رییس جمهور در سفر استانی به همدان مبنی بر رفع آلودگی هوا در شهرستان بهار محقق شده است.

سلاجقه توضیح داد: در سفر استانی ریاست جمهوری، بنده به عنوان نماینده هیات دولت در شهرستان بهار حضور یافتم که وضعیت آلودگی هوا در این شهرستان نامطلوب و مشمئز کننده بود.

وی اضافه کرد: بنابراین رفع این آلودگی برای شهرستان بهار به عنوان محور ورودی استان های غربی کرمانشاه و کردستان به همدان به عنوان یک اولویت جدی در دستور کار قرار گرفت.

معاون رییس جمهوری بیان کرد: در ۱۲ نقطه آلاینده که شناسایی شده بود با همکاری استانداری، اداره کل حفاظت محیط زیست، فرمانداری بهار و سایر نهادهای متولی رفع شد.

سلاجقه گفت: بوی پساب ناشی از فعالیت کارخانه کاغذ دیانا بسیار نامطلوب بود که با بهره گیری از ظرفیت های موجود، و تامین اعتبار مورد نیاز و همپنین با کمک ظرفیت های دانش بنیان این مشکل رفع شد.

گفتنی است، اخیرا شرکت تولید اسید مهاجر غرب با هزینه کرد ۲۲ میلیارد تومان نسبت به بهسازی خط تولید اسید سولفوریک و اجرای سیستم دو جذبی برای بازیافت گاز دی اکسید گوگرد منتشره به هوا اقدام کرده است.

همچنین شرکت دیانا کاغذ تولید کننده ورق کارتن به روش بازیافت از کارتن های مستعمل اقدام به اجرای طرح های مختلف در واحد شامل واحد اوزون زنی، نصب و راه اندازی سیستم بیوفیلتر، اجرای سه سیستم اسکرابر یا همان تصفیه هوا، برای خنثی کردن گازهای آلاینده خط تولید–فیلتر پرس، هیتکس چنجر (رطوبت گیر هوای سالن خط تولید) با هزینه ۱۰ میلیارد تومانی کرده است.

سلاجقه در این باره توضیح داد: جلوگیری از استقرار واحدهای آلاینده به عنوان یکی از اولویت ها و خط قرمزهای دولت سیزدهم مورد تاکید است و از این پس هم اجازه استقرار واحدهای دانش بنیان به خصوص در عرصه صنایع غذایی داده می شود.

وی افزود: یکی از مطالبات مردم بهار نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است که در این راستا محیط زیست از محل صندوق ملی محیط زیست نسبت به نوسازی تاکسی های فرسوده و ناوگان عمومی کمک می کند. 

بهره‌برداری از سیستم غبارگیر یک شرکت فولادی/ بازدید از سیستم‌های فیلتراسیون واحدهای صنعتی

سیستم غبارگیر شرکت فولاد کبودرآهنگ بهره برداری شد

در ادامه این برنامه یک روزه، سیستم غبارگیر شرکت فولاد راد تولید کننده میلگرد و شمش فولاد از ذوب و ضایعات آهن با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در سال با حضور علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست و علیرضا قاسمی فرزاد استاندارهمدان، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس و مسئولان استانی و شهرستانی در شهرک صنعتی ویان کبودرآهنگ افتتاح شد.

افتتاح و بهره برداری از ۲ دستگاه غبارگیر در شهرک صنعتی ویان کبودرآهنگ در راستای کنترل غبار خروجی با هزینه ۵۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان بازدید و افتتاح این طرح گفت: مجموعه فولاد راد از باطله فولادی کشور برای نبرد، شمش و میلگرد استفاده می کند و یکی از مشکلات اصلی این واحد تولید گرد و غبار در طی سال ها متمادی بوده است .

وی افزود: با توجه به جهت باد غالب منطقه، این وضعیت برای مردم کبودراهنگ مشکلاتی ایجاد کرده بود که با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان داخل کشور و در یک بازه زمان مناسبی ، ۲ قسمت از سه قسمت آلاینده رفع و امروز افتتاح شد.

سلاجقه تاکید کرد: هر یک از این قسمت هایی که افتتاح شد ۱۷۵ هزار متر مکعب در ساعت تولید گردوغبار داشت وبا راه اندازی قسمت سوم، این مجموعه از نظر آلایندگی مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: از دیگر کارهای خوبی که این شرکت انجام داد استفاده از باز چرخانی آب است که تاثیر منفی در منابع آب زیر زمینی منطقه ندارد.

بهره‌برداری از سیستم غبارگیر یک شرکت فولادی/ بازدید از سیستم‌های فیلتراسیون واحدهای صنعتی

تاکید سلاجقه بر لزوم استفاده صنایع از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه این سفر به سوالات خبرنگاران استان همدان پاسخ داد و در پاسخ به سوالی درباره مشوق‌های دولت برای کاهش صنایع آلاینده، اظهار کرد: صنایع وقتی مستقر می‌شوند، منابع ملی را از بین می‌برند و به آب، خاک و مناظر، خسارت وارد می‌کنند بنابراین از این به بعد تنها صنایع دانش‌بنیان اجازه تشکیل دارند.

وی تصریح کرد: صنایع موجود که آلایندگی دارند، می‌توانند از تسهیلات صندوق ملی سازمان حفاطت محیط زیست برای کاهش آلاینده‌های خود استفاده کنند، از طرفی دولت سیزدهم به عوارض آلایندگی به عنوان منبع درآمد نگاه نکرده و تلاش می‌کند تا برای تلطیف آب و هوا استفاده شود. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در آیین‌نامه جدیدی مساله آلایندگی بو و صداها را ابلاغ کردیم. 

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری از تصویب ایجاد ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرستان بهار خبر داد و گفت: بودجه مربوطه برای خرید ابستگاه پایش کیفیت هوا در این سفر مطرح و تصویب شد. 

بهره‌برداری از سیستم غبارگیر یک شرکت فولادی/ بازدید از سیستم‌های فیلتراسیون واحدهای صنعتی

دولت سیزدهم به آلایندگی نگاه درآمدی ندارد

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص عوارض آلایندگی گفت: دولت سیزدهم به آلایندگی نگاه درآمدی ندارد و سعی می کند عوارض آلایندگی در خدمت محیط زیست قرار گیرد.

سلاجقه بیان کرد: با بهره گیری از این عوارض برای فعالیت های دانش بنیان، استفاده از فناوری های نو برای کاهش آلایندگی استفاده شود.

وی یادآوری کرد: سال گذشته در لایحه بودجه اختصاص ۲۰ درصد از درآمد حاصل از عوارض آلایندگی برای صندوق ملی محیط زیست در نظر گرفته شد تا کمکی به صنایع و کارخانجات آلاینده شود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با وجود ۲۰ درصد درآمد حاصل از عوارض آلایندگی برای صنایع و کارخانجات آلاینده و تصویب افزایش آن حتی به ۳۵ درصد در کمیسیون تخصصی مجلس اما این موضوع در کمیسیون تلفیق مجلس رد شد.

سلاجقه ادامه داد: معافیت دادرسی ها نیز از دیگر موضوعات بود که ۷۰ درصد شده و  امید می رود با کمک دستگاه قضایی این عدد به صفر کاهش یابد.

گفتنی است، بعد از پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران، بازدید از غار علیصدر به عنوان یکی از آثار طبیعی برجسته استان همدان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رییس سازمان حفاظت محیط زیست به این استان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز