خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر فرهنگ بر ضرورت توسعه گردشگری مذهبی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۱۴۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری اربعین گفت: معتقدیم که مدیریت عالی کار و راهبری عتبات و اربعین باید در یک شورای عالی مانند شورای عالی حج انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد هادی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم  سید صادق حسینی و معارفه سید عباس حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت که صبح امروز برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات سید صادق حسینی گفت: ایشان تا آنجا که برایشان مقدور بود برای سازمان حج و زیارت و حجاج تلاش کردند.

وی درباره سید عباس حسینی گفت: ویژگی ممتاز ایشان این است که یک فرد حج و زیارتی است و سابقه ۲۵ سال خدمت در این سازمان را دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه درخصوص انتخاب آقای سید عباس حسینی با حجت‌الاسلام نواب مشاوره صورت گرفته است تصریح کرد: انشالله آقای حسینی بتوانند دغدغه های ما درخصوص حج و زیارت را با یک برنامه ریزی صحیح رفع کنند.

وی با اشاره به مطالبات رهبری درخصوص حج گفت: یکی از مطالبات کاهش زمان حضور زائران در حج بود که در این زمینه با ناوگان حمل و نقل هوایی جلساتی برگزار می‌شود تا درخصوص حج به ما کمک کند.

او با اشاره به شورای عالی حج و زیارت گفت: سال گذشته بعد از چندین سال جلسه ای با رئیس جمهور برگزار شد و تا پایان سال جلسه شورای عالی حج و زیارت برگزار خواهد شد و آقای سید صادق حسینی مصوباتی را تهیه کرده اند.ما دو مصوبه خوب را در دولت گرفتیم برای حج واجب قیمت تصویب شد و برای عتبات نیز رئیس جمهور تاکید داشتند که آن را به یک ثبات برسانیم و قرار شد مصوبه ستاد اقتصادی در دولت نیز تصویب شود این دو اتفاق مهمی بود که رخ داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اربعین گفت: امسال برگزاری اربعین یکی از افتخارات دولت بود و نزدیک به ۴ میلیون به راهپیمایی اربعین رفتند و همه دستگاهها در این زمینه کمک کردند اما ما معتقدیم که مدیریت عالی کار و راهبری عتبات و اربعین باید در یک شورای عالی مانند شورای عالی حج انجام شود.

وی ادامه داد: اربعین یک کار مردمی است نه دولتی و دولت صرفا وظیفه تسهیل و حل مشکلات را دارد. از همین رو مقرر شده است در خصوص اربعین نیز در شورای عالی حج‌ جلساتی برگزار شود ما تلاش می کنیم شورای عالی بتواند جلسات منظمی داشته باشد.

او با اشاره به مسایل سیاسی فی مابین ایران و عربستان گفت: ما نباید اجازه دهیم به دلیل مسائل سیاسی که وجود دارد مشکلات به حجاج منتقل شود و باید تلاش مضاعف برای برگزاری حج شایسته داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نیاز به بازسازی ساختارها و باز اندیشی آنها داریم و توقع دارم در این دوره مدیریت انجام شود یکی از موضوعات مهم برای توسعه گردشگری مذهبی این بود که کارگزاران ما نه تنها زائر به کشورهای مذهبی برده بلکه از آنجا نیز زائر به کشور بیاورند اما این مصوبه در حال حاضر مغفول مانده که من توقع دارم در این دوره مدیریت انجام شود.

در ادامه سید عباس حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از حمایت و پشتیبانی نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج و اعتماد وزیر تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌هایش گفت: عمل به قانون و منویات و مطالبات رهبری در موضوعات اجرایی و تلاش در تحقق انتظارات ریاست جمهوری از اهم برنامه هایی است که در این دوره مدیریت انجام خواهم داد.حرکت در راستای کارآمدی و افزایش رضایتمندی زائران، توجه به هوشمندسازی و مدیریت بحران و مدیریت راهبردی توجه به حوزه کارگزاری از جمله دیگر برنامه هایی است که در این دوره انجام خواهم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز