خبرگزاری کار ایران

هواشناسی اعلام کرد:

بارش برف و باران تا پایان هفته در برخی استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۱۳۹

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران تا آخر هفته در برخی استان‌ها و احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب در ارتفاعات دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی خبر داد.

به گزارش ایلنا، براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز تا آخر هفته جو پایدار همراه با افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور حاکم است. در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل تا آخر هفته وزش باد گرم جنوبی، در ارتفاعات گاهی وزش باد شدید روی می‌دهد.

با توجه به افزایش دما و امکان ذوب برف،‌ احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و ایجاد رواناب در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی،‌ شرقی و زاگرس مرکزی وجود دارد.

امروز و فردا همچنین در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز،‌شمال شرق و نوار جنوبی کشور وزش باد گاهی باد شدید پدیده غالب است که در برخی مناطق به ویژه در شمال شرق و نوار جنوبی خیزش گردوخاک پیش بینی شده است. در این مدت در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی برف و باران می‌بارد.

پنجشنبه در برخی مناطق اردبیل، گیلان، غرب مازندران و برخی مناطق استان‌های خوزستان،‌کهگیلویه و بویراحمد،‌شمال فارس و شمال بوشهر و جمعه در برخی مناطق اردبیل، سواحل دریای خزر،‌ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال شرق و جنوب شرق بارش پیش بینی شده است.

روزهای پنجشنبه و جمعه دما در نوار شمالی کشور به طور نسبی کاهش می‌یابد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز