خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌ها:

رسیدگی به مشکلات زندانی و خانواده‌اش از وظایف قانونی ماست

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۴۸۶

رئیس سازمان زندان‌ها ضمن تاکید بر رسیدگی به مشکلات احتمالی زندانیان و خانواده آنان به عنوان وظیفه مسلم مجموعه‌ بازرسی، گفت: ما با دقت حقوق این افراد را ملاک عمل‌مان گذاشته‌ایم، همچنان که رفتار با زندانیان و خانواده آنان همیشه انسانی، اسلامی و کرامت‌محور است.

به گزارش ایلنا به نقل از میزان، غلامعلی محمدی در حاشیه سفر به مشهد مقدس، در اختتامیه «گردهمایی آموزشی سه روزه مسئولین و کارشناسان ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات زندان‌های کشور» با اشاره به فرازی از نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر که امیرالمومنین، مالک را توصیه به نظارت بر اعمال و رفتار کارگزاران می‌کند، گفت: در مدل مدیریتی علمی، نظارت و کنترل مستمر همه امور و ارکان سازمانی به عنوان یک اصل راهبردی باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

نظارت باید بازدارنده و البته راهگشا باشد

وی افزود: نظارت و بازرسی باید جامع، کامل و مشخص‌کننده زمینه نقاط آسیب‌زا باشد و به موازات با بررسی کارشناسی، پیشنهادات و راهکارهای علمی قابل اجرا و اثربخش نیز ارائه دهد.

رئیس سازمان زندان‌ها بازرسی و حوزه نظارتی را به چشم سازمان تعبیر کرد و گفت: نظارت و بازرسی نباید صرفاً بازدارندگی داشته باشد، بلکه در کنار تبیین موانع و مواضع قانونی، باید نقش راهبردی و راهگشا در امور داشته باشد.

محمدی در ادامه با اشاره به شرح وظایف مصرح بازرسی در آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها گفت: در قانون ماموریت و رسالت این حوزه کاملاً تبیین‌ شده و بر همین اساس باید خروجی بازرسی‌ها، آسیب‌شناسی و در مسیر واکاوی مستمر اجرای صحیح فرآیندهای سازمانی قرار گیرد.

همواره در فرایند تحقیق، عدالت را ملاک قرار می‌دهیم

وی یادآور شد: باید با بازرسی‌های هوشمند، هدفمند و مستمر مشکلات احتمالی قبل از وقوع، شناسایی و مورد تحلیل کارشناس قرار گیرد؛ در این صورت چنانچه تخصص و تجربه کافی در بدنه کارشناسی مجموعه بازرسی وجود داشته باشد، مشکلات با تدبیر صحیح و به‌موقع قابل مدیریت و کنترل است.

رئیس سازمان زندان‌ها ضمن اشاره به اهمیت جایگاه بازرسی تاکید کرد: گزارشات بازرسی باید متقن و بر اساس مستندات قانونی باشد و در این فرآیند از اعمال سلیقه اجتناب و مستندات قابل دفاع ارائه شود. ما همواره در فرایند تحقیق، عدالت را ملاک قرار می‌دهیم؛ بنابراین مبنای تصمیم‌گیری نیز صحیح و عادلانه ارائه می‌شود.

رفتار ما همیشه انسانی، اسلامی و کرامت‌محور است

محمدی ضمن تاکید بر رسیدگی به مشکلات احتمالی زندانیان و خانواده آنان به عنوان وظیفه مسلم مجموعه‌ بازرسی گفت: ما با دقت حقوق این افراد را ملاک عمل‌مان گذاشته‌ایم همچنانکه رفتار با زندانیان و خانواده آنان همیشه انسانی، اسلامی و کرامت‌محور است.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به لزوم صیانت از کارکنان در برابر آسیب‌ها گفت: توجه به پرسنل یک راهبرد مدیریتی برای مجموعه سازمان زندان‌ها است و همه مدیران باید از کلیه ظرفیت‌ها در جهت ارتقاء رفاه و رضایتمندی پرسنل استفاده کنند.

گفتنی است دوره آموزشی مسئولین و کارشناسان ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات ادارات‌کل زندان‌های کشور که از ۲۵ بهمن‌ماه به میزبانی مشهد مقدس آغاز شده بود، پس از سه روز آموزش سرفصل‌های علمی و تخصصی به پایان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز