خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران:

تهران مستعد زلزله بالای ۷ ریشتر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۱۶۰

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که زلزله‌های خوی و ترکیه مربوط به دو گسل متفاوت بوده است، گفت: حدود ۳۰ سال از دوره بازگشت زلزله بالای ۷ ریشتر در تهران می‌گذرد و همیشه هشدارها در این زمینه بوده که تهران مستعد زلزله بالای ۷ ریشتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری در تذکر امروز خود در یکصد و بیست و هشتمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک دهه فجر و تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب (س) گفت: اگر امروز ما اعتقاد به شعار پیروزی خون بر شمشیر داریم، به خاطر نقش مؤثر و محوری این بانوی بزرگوار و فداکار بود که با رشادت‌ها و افشاگری، تبیین و فداکاری‌های خود، جنگی را که در روز عاشورا به ظاهر به پایان رسیده بود، به نقطه عطفی در تاریخ تبدیل کرد و نشان داد که زن‌ها می‌توانند با وجود همه مباحثی که در حواشی آنها است، مسیر تاریخ را عوض کنند. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شایعات مطرح‌شده درباره ارتباط زلزله خوی با ترکیه اشاره کرد و ضمن رد این شایعات، اظهار داشت: علت بروز زلزله در ترکیه و سوریه مربوط به برخورد گسل ورقه آناتولی شرقی با ورقه غربی است که فاصله آن تا خوی حدود هزار کیلومتر است و این دو زلزله هیچ ارتباطی باهم ندارند، زیرا زلزله‌ای که در خوی رخ داد مربوط به گسل سیه چشمه بوده است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با ارائه هشدار نسبت به احتمال وقوع زلزله بزرگ در تهران گفت: حدود ۳۰ سال از دوره بازگشت زلزله بالای ۷ ریشتر در تهران می‌گذرد و همیشه هشدارها در این زمینه بوده که تهران مستعد زلزله بالای ۷ ریشتر است. در حال حاضر طراحی‌های سازه‌ها براساس مقاومت در برابر زلزله ۸ تا ۹ ریشتر صورت می‌پذیرد، ولی آیا این کار به‌درستی انجام می‌شود؟ این مسأله نشان می‌دهد که ما باید هشدارها درباره زلزله تهران را کاملا جدی بگیریم.

وی در پایان تصریح کرد: در زلزله ترکیه و سوریه شاهد فروریختن ساختمانی‌هایی بتنی بودیم که اغلب براساس استانداردهای بین‌المللی ساخته شده بودند، بنابراین ضروری است در تهران گروهی به صورت تخصصی این مسأله را بررسی کنند و از همین حالا زلزله ترکیه را به عنوان هشدار برای خودمان در نظر بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز