خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان منابع طبیعی خبرداد:

تولید ۳۱۰ میلیون اصله نهال طی سال ۱۴۰۲ در استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۹۶۴

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: مستندسازی از طرح کاشت یک میلیارد درخت در منابع طبیعی امری لازم و ضروری است و تهیه اسناد می‌تواند مسیر تحقق این فعالیت از نقطه شروع تا خاتمه آن را با تحلیل و ارزیابی مربوطه نمایان کند.

به گزارش ایلنا عباسعلی نوبخت امروز در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران منابع طبیعی سراسر کشور خاطرنشان کرد: طرح کاشت یک میلیارد نهال یک اقدام جمعی و تیمی است و سازمان منابع طبیعی این اقدام را با مشارکت آحاد جامعه و حمایت دولت انجام می‌دهد.

رییس سازمان منابع طبیعی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های جامعه دانش‌آموزی و دستگاه  فرهنگ‌ساز صدا و سیما، از مدیران منابع طبیعی خواست در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مدیران صدا و سیما در استان‌ها نشست برگزار کنند و تفاهمنامه‌های مشترک را با صدا و سیما و آموزش و پرورش به امضاء برسانند.

نوبخت در این نشست ویدئو کنفرانسی از استان‌ها خواست اطلاعات موجود و مربوط به اقدامات سال ۱۴۰۱ درباره میزان تولید نهال، نوع نهال و اینکه این نهال‌ها در چه موقعیتی کاشته می‌شوند را مستند به دبیرخانه ستاد اعلام کنند تا اطلاعات و آماری که به مسئولان و افکار عمومی داده می‌شود، از  قطعیت و سندیت برخوردار باشد.

وی افزود: برش‌های استانی مربوط به سال آینده با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان‌ها تهیه و ارسال شده و در مجموع ۳۱۰ میلیون اصله نهال قرار است درسال ۱۴۰۲ در استان‌ها تولید شود.

نوبخت همچنین گفت: مشارکت مردم بدون ایجاد انگیزه مفهوم پیدا نمی‌کند، از این رو استفاده از گونه‌های گیاهان دارویی در این طرح به جهت اقتصادی بودن و توانمندسازی جوامع محلی و مردم در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد.     

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی کشوردر جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت که به ریاست نوبخت برگزار شد، مدیران کل منابع طبیعی استان‌ها گزارشی از روند کار و مراحل تجهیز و تولید نهال در نهالستان‌ها همچنین میزان مشارکت‌پذیری بخش‌های خصوصی گزارش ارائه کردند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز