خبرگزاری کار ایران

۵ سال بعد از انعقاد قرارداد؛

۱۵ درصد پیش‌پرداخت خرید ۶۳۰ واگن از چین پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۸۵۶

به موجب پیگیری‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر و همچنین همکاری دولت، نامه تامین مبلغ پیش‌پرداخت از قرارداد تامین ۶۳۰ دستگاه واگن که ازسال ۱۳۹۶ با یک شرکت چینی منعقد شده ‌است، مورد تایید سازمان برنامه و بودجه قرار ‌گرفت تا از محل تهاتر درآمدهای نفتی عملیاتی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق گفت: خوشبختانه نامه مربوط به تامین سهم دولت از قرارداد خرید ۶۳۰ دستگاه واگن که مبلغی در حدود ۱۱۸ میلیون یورو به عنوان پیش‌پرداخت را شامل می‌شود، توسط سازمان برنامه و بودجه تایید شد تا یک گام مهم در جهت اجرایی شدن این قرارداد که ۵ سال از تاریخ انعقاد آن می‌گذرد، برداشته شود؛ البته در مرحله بعد باید مساله گشایش LC دنبال شود که آن را نیز به صورت مجدانه پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه به بحث تولید داخلی قطار ملی مترو اشاره کرد و افزود: در کنار بحث تامین ۶۳۰ دستگاه واگن ناظر بر قرارداد منعقد ‌شده با چینی‌ها، موضوع تولید انبوه قطار ‌ملی مترو که افتخار صنعت حمل و نقل ریلی درون شهری در کشور به شمار می‌آید را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: متعاقب تایید نهایی تست‌های فنی قطار ‌ملی مترو که مراحل پایانی خود را سپری می‌کند، قرارداد تولید ۱۱۳ دستگاه واگن با شرکت واگن‌سازی تهران، امکان عملیاتی شدن پیدا خواهد کرد و البته این امر مستلزم تامین منابع مالی مورد نیاز است. در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده و امیدواریم سال آینده بتوانیم شاهد اجرایی ‌شدن آن قرارداد هم باشیم تا شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت به لحاظ تامین ناوگان مورد نیاز برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان، در سال‌های پیش‌رو وضعیت بهتری را تجربه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز