خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خبر داد:

تولید ماهانه ۹ و نیم میلیون نسخه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۶۸۵

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: ماهانه ۹ و نیم میلیون نسخه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت تولید می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: سازمان بیمه سلامت به عنوان یک سازمان حمایتی به بیماران خدمت ارائه می کند. ما در سه بعد مشغول فعالیت هستیم که شامل پوشش همگانی جمعیت و پوشش خدماتی است که در حوزه سلامت انجام می شود و سومین بعد تامین منابع سلامت است.

وی ادامه داد: درصد بالایی از جمعیت بیمه شده هستند و  شرایط بیمه شدن در کشور فراهم است. همچنین با ایجاد صندوق های صعب‌العلاج سعی کردیم هزینه ها را برای خانواده ها نیز جبران کنیم هرچند بیمه های تکمیلی نیز در این زمینه بحث سامان دهی پرداخت از جیب مردم را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه ما در بیمه سلامت اعتقاد داریم‌ باید رو به جلو باشیم، گفت:  بیمه سلامت در همه زمینه ها باید یک سازمان هوشمند و ارتقا دهنده باشد و زمینه های پیشرفت درخصوص الکترونیکی شدن همه خدمات صورت بگیرد.

ناصحی تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت بین ۱۷۷ سازمان در کشور رتبه هشتم‌ را در بین سازمان ها در خصوص شاخص هایی مانند هوشمندسازی و همچنین رتبه پنجم را در بحث شفافیت دارد. همچنین شاخص های اداری و فنی جشنواره شهید رجایی رتبه اول را در حوزه وزارت بهداشت کسب کرده است. سازمان بیمه سلامت اهتمام جدی درخصوص اجرای نسخه الکترونیک داشته است.

ناصحی تصریح کرد: نسخه الکترونیک سخت ترین بخش کار هوشمندسازی بوده است و ما در این طرح ملی پیشگام بوده ایم. اوایل سختی هایی وجود داشت اما امروز نواقص برطرف شده و تا دو روز پیش ۱۴۴ میلیون نسخه به صورت تمام الکترونیک در کشور ثبت شده است.

وی ادامه داد: ما ماهانه ۹ و نیم میلیون نسخه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت تولید می کنید و پرداخت آن تمام الکترونیک است ۱۰۳ هزار و ۹۹۹ پزشک در کشور به صورت تمام الکترونیک نسخه می نویسند بیش از ۲۹ پزشک نسخه ترکیبی در سال گذشته نوشته اند و این نشان دهنده همکاری جامعه پزشکی دارد.

وی ادامه داد: پنل نسخه الکترونیک جدید تکامل یافته طراحی شده است و با یک آموزش حداقلی پزشک می تواند به آن دسترسی پیدا کند. از جهت سرعت، این نرم افزار سرعت بیشتری دارد و براساس تکنولوژی جدید به روز رسانی شده است.

ناصحی خاطرنشان کرد: از ویژگی های این سامانه این است که اکثر خدمات در آن وجود دارد و نیاز به چند سامانه نیست. نظام ارجاع دراین سامانه ارتقا پیدا کرده است تا برای اجرای طرح پزشک خانواده مشکلی ایجاد نشود این سامانه تا روزهای آینده وارد مدار می شود و در کنار سامانه قبلی وجود دارد تا همکاران ما به آن دسترسی داشته باشند بخشی نیز برای اظهار نظر همکاران وجود دارد تا در صورت مشکل اعلام کنند تا به سرعت اصلاح شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه رایگان دهک های پایین جامعه از اقدامات دولت سیزدهم است و در سال ۱۴۰۱ دهک های پایین را به صورت رایگان بیمه کردیم که شامل بیش از ۶ میلیون نفر می شوند.

وی ادامه داد: انشالله سال بعد با اعتباری که در نظر گرفته شده در این زمینه با قدرت پیش خواهیم رفت.

او افزود: در بحث ناباروری اقدامات خوبی صورت گرفت و با توسعه ای که وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها در مراکز ناباروری داشتیم، خدمات بیمه ای ارائه می شود.

وی ادامه داد: در بحث دارویار سازمان بیمه سلامت توانسته به خوبی عمل کند و پرداخت ها به موقع انجام شده است پوشش بیمه ای داروها شامل ۹ هزار و ۶۰۰ قلم دارو است البته ما می گوییم دو هزار قلم داریم که با توجه به زیر مجموعه بیش از ۹ هزار دارو می شود. همچنین ۲۵ هزار و ۲۰۰ بازدید از داروخانه ها تا دو روز گذشته انجام شده است.

او درباره صندوق بیماران صعب‌العلاج گفت: ما همزمان پوشش بیمه داروهای بیماران صعب‌العلاج در همکاری با وزارتخانه پوشش بیمه غربالگری این بیماری ها را انجام می دهیم، تاکنون ۳۱ بیماری از جمله انواع پیوند و بیماران روانی، مزمن و ... در این صندوق تحت پوشش هستند.

وی ادامه داد: سقف بیمه ۵۰ میلیون است اما اگر برای بیماری بیش از این هزینه شود در ستاد کشوری رسیدگی و مازاد پرداخت می شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت برای بیمه دندانپزشکی گفت: بیمه دندانپزشکی حلقه گمشده بیمه است. عمده اقدامات ما در این زمینه در بحث پیشگیری است اما در بحث ویزیت، رادیوگرافی‌های دهان و دندان و ... در بیمه پایه جزو تعهدات است و در مؤسساتی که طرف قرارداد هستند می توانند این خدمات را دریافت کنند. در سال ۱۴۰۲ پوشش حمایتی برای دندان کامل مصنوعی برای سالمندان پیشنهاد داده ایم به شورای عالی بیمه سلامت که اگر قبول شود می توانیم این خدمات را هم ارائه کنیم.

ناصحی تصریح کرد: با انجمن های مختلف بیماری ها نشست هایی داشته ایم و تلاش می کنیم بتوانیم با اقداماتی که انجام می دهیم مشکلات انجمن‌ها را رفع کنیم.

او با اشاره به اقدامات بیمه سلامت در بخش روستایی گفت: در مراکز دولتی برای روستاییان ۹۵ درصد هزینه بستری و بیش از ۷۰ درصد در بخش سرپایی خدمات ارائه می شود.

وی درباره صندوق بیمه بیماران صعب‌العلاج گفت: تمام بیمارانی که از ابتدای مهر هزینه کرده اند پذیرفته ایم البته برای بخشی از بیماران صعب‌العلاج از ابتدای سال پرداخت شده و تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بیمه اختصاص داده شده است. در زمینه های مختلف برای هر استان براساس سقفی که داشته اند پرداخت ها انجام می شود نسبت به ۶ ماهی که صندوق راه‌اندازی شده است. حمایت از صندوق صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تمام بیمارانی که به صورت نظام ارجاع وارد بیمارستان ها می شوند سهم پرداخت از جیب مردم صفر می شود.

او درباره افزایش مصرف سرم گفت: ۳۳ درصد رشد مصرف در نسخی که به ما ارسال شده داشته ایم.

وی درباره نسخه الکترونیک گفت: ما بستر را فراهم کرده و در اختیار پزشکان قرارداده ایم اما ما نمی توانیم الزام کنیم. در قانون آمده است اگر پزشکی قصد تمدید پروانه دارد باید از نسخه الکترونیک استفاده کند. ما از همه پزشکان درخواست داریم تا از سامانه های الکترونیک نسخه نویسی استفاده کنند.

ناصحی درباره بودجه دارویار گفت: اگر بخش تجهیزات به دارو اضافه شود این مبلغ تا پایان سال کفاف نخواهد داشت و ممکن است نیاز به تزریق بودجه باشیم اما با پیگیری هایی که صورت گرفته تلاش می شود این اعتبار ترمیم شود.

وی درباره پوشش بیمه همه افراد گفت: ما می‌خواهیم که هر ایرانی که در کشور زندگی می کند بیمه شود اما این به این معنی نیست که اگر بیمار بیمه نباشد به او خدمات ارائه نمی شود.

او درباره طرح دارورسان گفت: فاز اول این طرح با دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد دانشگاه شهید بهشتی و ایران هم اعلام آمادگی کرده اند. تلاش می کنیم نواقص را برطرف کرده و طرح را به صورت کامل اجرا کنیم. تاکنون در استان تهران ۲۰۰ بیمار ام اس از طریق این طرح دارورسان دارو دریافت کرده اند.

وی درباره ارائه خدمات الکترونیک بیمه تکمیلی گفت: فقط بیمه آتیه سازان هم در بیمه تکمیلی و بیمه پایه الکترونیک است اما هنوز سایر بیمه ها به صورت کامل انجام نشده است.

او درباره بودجه طرح دارویار گفت: تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه شده اما هنوز بخش بیمارستانی به صورت کامل ارائه نشده است. وی درباره خدمات توانبخشی گفت: بحث دیگر تعامل با سازمان‌های حمایتگر بوده است. از قسمت‌های مختلف دعوت کردیم و با ۲۴ انجمن جلسه داشتیم تا نظرات آنها را اعمال کنیم که پرداخت از جیب آنها را کاهش داده و حتی صفر کنیم. در بعد توانبخشی هم با ۵۹ کد خدمتی پوشش بیمه برقرار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز