خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت؛

تصویب عوارض ۹ و ۱۳ هزار تومانی برای مشاغل سیار و بی‌کانون/ افزایش قیمت بلیت باغ پرندگان تهران به ۶۰ هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۳۶۵

لایحه نرخ عوارض حوزه خدمات شهری برای سال ۱۴۰۲ در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و براساس تصویب پارلمان شهری پایتخت، رقم ۹ هزار تومان به عنوان نرخ عوارض مشاغل سیار به ازای هر متر مربع و رقم ۱۳ هزار تومان به عنوان نرخ عوارض مشاغل بی‌کانون به ازای هر متر مربع تعیین شد.

به گزارش ایلنا، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در یکصد و بیست و هفتمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی پایتخت در جریان بررسی لایحه نرخ عوارض مشاغل سیار و بی‌کانون شهر تهران با بیان اینکه نرخ عوارض سال گذشته برای مشاغل سیار مبلغ ۹ هزار تومان به ازای هر متر بود، گفت: امسال نیز همین رقم بدون افزایش پیش بینی شده است، به جهت این که افراد دستفروش در شرایط سختی به سر می‌برند، هیچگونه افزایشی نخواهیم داشت.

وی افزود: نرخ عوارض برای مشاغل بی‌کانون نیز برای سال آینده از ۹ هزار تومان به ۱۳ هزار تومان افزایش یافته است. 

گفتنی است، این لایحه با حداکثر آرای موافق در صحن شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

تعیین عوارض ورود ماشین آلات حمل و نقل به پایانه های میادین تره‌بار 

پیرهادی در ادامه این جلسه درباره تعیین نرخ بهای خدمات ورود ماشین‌آلات حمل‌ونقل به پایانه‌های میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام کرد: برای ورود کامیون‌ها به میدان مرکزی ۴۰ درصد افزایش نرخ عوارض پیش‌بینی شده است؛ برای ساعت اولیه پنج هزار و ۸۰۰ تومان و به ازای هر ساعت ۶ هزار و ۷۰۰ تومان پیش بینی شده که در مجموع عددی که اضافه می‌شود با توجه به شرایط میدان بزرگ عدد چندانی نیست.

ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در جریان بررسی این لایحه با بیان اینکه نرخ پایه میدان مرکزی پایین بود، اظهار کرد: در این محل شاهد موقعیت خاص اقتصادی هستیم؛ خاورها آسیب جدی به زیرساخت و آسفالت میدان مرکزی می‌زنند و درخواست می‌کنیم مبلغ ۴۰ درصد به تصویب برسد. 

این لایحه نیز با حداکثر آرای موافق در صحن شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید. 

تعیین نرخ عوارض خدمات مدیریت پسماند در سال ۱۴۰۲ 

در ادامه این جلسه، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی نرخ عواض خدمات مدیریت پسماند اعلام کرد: بهای تمام‌شده جمع‌آوری و حمل یک کیلوگرم پسماند ۲۳۱ تومان و بهای تمام‌شده پردازش و دفع یک کیلوگرم ۱۰۹ تومان پیش‌بینی شده است.

رضا شرفی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در این خصوص با بیان اینکه آنچه که ما به کمیسیون پیشنهاد دادیم، اختلاف ۲۰ درصدی در بخش پسماند عادی داشت، گفت: آنچه ما ارائه می‌دهیم، قیمت تمام‌شده فعالیت‌هاست و اینکه چند درصد اضافه شده، ممکن است با آنچه ما محاسبه می‌کنیم، همخوانی نداشته باشد.

وی افزود: مبلغ ۴۷۶ تومان برای هر کیلوگرم تعیین شده بود که بیشینه و کمینه‌ای برای آن پیش‌یینی شده و حتی احتمال افزایش تورم برای سال ۱۴۰۲ نیز در بهای خدمات در نظر گرفته نشده است.

گفتنی است، نرخ بهای خدمات مدیریت پسماند با ۱۷ رأی موافق در صحن شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

افزایش نرخ عوارض نخاله‌های ساختمانی در سال آینده 

رضا شرفی همچنین در جریان بررسی نرخ عوارض پسماند ساختمانی نیز گفت: در سال ۱۴۰۱ برای مدیریت پسماندهای ساختمانی به ازای هر متر مکعب چهار هزار و ۵۵۰ تومان دریافت می‌شود. برای سال ۱۴۰۲ بهای خدمات مدیریت پسماند براساس متر مکعب و گودبرداری در زمان صدور پروانه محاسبه می‌شود که در بخش مجوزهای عمرانی با مبلغ ۶ هزار و ۸۰۰ تومان موافقت شد.

وی افزود: الحاقیه‌ای نیز در خصوص گودهای رهاشده داریم، برای پر کردن آنها صاحبان گود اعداد و ارقامی را پرداخت می‌کنند و پیش‌بینی کرده‌ایم که درصدی از آن به عنوان بهای تمام‌شده مدیریت پسماند نخاله‌های ساختمانی در نظر گرفته شود و پیش‌بینی ما حدود هزار تومان برای هر متر مکعب است. 

گفتنی است، نرخ عوارض پسماند ساختمانی نیز با رأی حداکثر آرای موافق در صحن شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید. 

تغییر عوارض پسماندهای پزشکی، بهداشتی، صنعتی و کشاورزی

مهدی پیرهادی در جریان بررسی نرخ عوارض و چگونگی نظارت بر جمع‌آوری و دفع پسماندهای ویژه پزشکی، صنعتی و کشاورزی با بیان اینکه ۲۹ هزار و ۱۲۰ ریال به ازای هر کیلوگرم پسماند پزشکی پیش بینی شده است، اظهار کرد: برای پسماند بی‌خطر شده به ازای هر کیلوگرم ۲۴ هزار و ۳۲۰ ریال، هزینه جمع آوری و انتقال پسماند کشاورزی شده هفت هزار و ۵۲۰ ریال و دفن پسماند بهداشتی علاوه بر مبالغ مندرج ۲۷ هزار و ۴۰ ریال به ازای هر کیلوگرم محاسبه و دریافت خواهد شد.

رضا شرفی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در این خصوص گفت: در نیمه دوم سال آینده شاهد راه‌اندازی سیستم امحای پسماند پزشکی خواهیم بود که تحولی در کشور محسوب خواهد شد؛ البته مبنای ما خدمت به مردم تهران است.

وی افزود: در حوزه بهای خدمات مدیریت پسماند پزشکی در سال جاری، عدد و رقم در دفع و پسماند سه هزار و ۳۶۰ تومان بود و پنج هزار و ۶۲ تومان پیشنهاد دادیم. پیشنهاد ما در پسماندهای بی‌خطر ۴ هزار و ۶۲۷ تومان، در حوزه امحای حرارتی ۹ هزار و ۵۰۰ تومان، جمع آوری مکانیزه ۱۱ هزار و ۶۵۲ تومان و جمع آوری پسماند بی‌خطر شده ۱۱ هزار و ۲۲۴ تومان بی‌خطرشده و پسماند کشاورزی نیز ۱۶ هزار و ۶۴۰ تومان بود.

مطب‌ها و بیمارستان‌های خصوصی در حوزه پسماندهای پزشکی متقاعد نشده‌اند 

شرفی با بیان اینکه با چهار هزار و ۵۰۰ مرکز بیمارستانی در حوزه پسماند قراداد منعقد شده است، یادآور شد: در خصوص مطب‌ها و بیمارستان‌های خصوصی تا امروز امکان متقاعد شدن نداشتیم و در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه طرح مدیریت جامع پسماند پزشکی از مبدأ را پیگیری می کنیم، خاطرنشان کرد: می‌توانیم در مدیریت جامع با راه‌اندازی سیستم امحاء پسماند پزشکی موفق شویم.

گفتنی است، نرخ بهای خدمات مدیریت پسماند پزشکی با ۲۰ رأی موافق در صحن شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

افزایش قیمت بلیت باغ پرندگان تهران به ۶۰ هزار تومان 

در ادامه این جلسه نرخ بهای خدمات باغ پرندگان تهران که در سال جاری ۴۰ هزار تومان بود، با ۱۸ رأی موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ۶۰ هزار تومان در سال آینده افزایش یافت.

رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص اعلام کرد: پیشنهاد شهرداری تهران برای نرخ بهای خدمات باغ پرندگان ۹۲ هزار تومان بود که ما نپذیرفتیم و رقم ۶۰ هزار تومان تأیید شد.

افزایش ۵ درصدی عوارض حفظ و گسترش فضای سبز 

پیرهادی در جریان بررسی لایحه عوارض حفظ و گسترش فضای سبز تأکید کرد: مقرر شده است که افزایش نرخ عوارض در این بخش حداکثر پنج درصد باشد.

به گزارش شهر، علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان این که پیشنهاد ما پنج درصد بود، گفت: برای حفظ و گسترش فضای سبز، ما ضرایب درختان اکولوژیک همچون چنار را ۲۰ درصد پیشنهاد دادیم.

در ادامه این جلسه، لایحه عوارض حفظ و گسترش فضای سبز برای تمام بخش‌ها با افزایش پنج درصد و با ۱۹ رأی موافق به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز