خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران تاکید کرد:

«تامین معیشت مردم» اولویت اول در سال ۱۴۰۲/ «زیست عفیفانه» پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۱۸۷

استاندار تهران گفت: تامین معیشت مردم به عنوان اولویت اول در برنامه ۱۴۰۲ و اساس اشتغال از طریق شرکت های دانش بنیان و سلامت زنان وخانواده در اولویت های بعدی ما قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا فخاری» استاندار تهران در نشست خبری خود که که ظهر امروز به مناسبت دهه فجر برگزار شد، گفت: استان تهران با جمعیتی بیش از ۱۷ میلیون نفر از استانهای پرجمعیت کشور است و  از نظر جمعیت رتبه اول و به لحاظ سرزمینی در رتبه ۲۹ قرار دارد. ۹۳ درصد از جمعیت تهران در حوزه شهری قرار دارد.

استاندار تهران با بیان اینکه ما با انبوهی از جمعیت شهرنشین مواجه هستیم، گفت: بخش بزرگی از شرکت های دانش بنیان در استان تهران مستقر هستند و ۵۰ درصد سپرده های بانکی در استان تهران و ۵۰ درصد سهم گردش اقتصادی کشور در استان تهران است از همین رو استان تهران سهم بزرگی در اقتصاد ملی دارد.

فخاری خاطرنشان کرد: با توجه به آنچه بیان شد ما نیازمند اختصاص برنامه جدید، نگاه جدید و پویش جدید هستیم.

وی با اشاره به سایر قابلیت‌های استان تهران گفت: قابلیت های دیگری در استان تهران وجود دارد بخش بزرگی از صادرات غیر نفتی از استان تهران صورت می پذیرد. اما همچنین بیشترین سهم مصرف نیز در استان تهران است.

استاندار تهران تصریح کرد: ما در حوزه حمل و نقل مسکن و خدمات با مواردی مواجه هستیم و باید چشم انداز جدیدی را ایجاد کنیم و باید مواردی مانند تامین آب را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم.

فخاری تصریح کرد: تمرکز بر شهرهای اقماری قابل ساخت و برنامه ریزی شده یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات مسکن در استان‌ تهران است. این ویژگی ها ما را به نقطه ای می رساند که آینده استان به لحاظ وسعت زمین، جمعیت و آینده پژوهی را برای برنامه ریزی ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: در استان تهران در برنامه پیش رو امسال ۸۷۴ پروژه در دهه فجر که با اعتبار  ۲۶ و نیم هزار میلیارد در بخش های مختلف است، افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۳۸ پروژه با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان در بخش اقتصادی صورت خواهد گرفت و در مجموع ۱۰۰ هزار اشتغال در این بخش ایجاد خواهد شد.۵۳ پروژه کلنگ زنی با ۳ هزار میلیارد اعتبار در این دهه انجام می شود.با ۲۸ درصد تولید در سرانه ملی رتبه اول تولید در کشور هستیم در حوزه کشاورزی حدود ۳۶.۵ درصد، صنعت ۲.۱ درصد و خدمات ۶۱.۶ درصد سهم تولید داریم.همچنین در استان با افزایش ۴۰ درصدی صادرات نسبت به سال قبل مواجه بودیم. ۲.۳ میلیون سفر درون شهری داریم که بخش جزئی آن در حوزه ریلی است و۴۰درصد این سفرها متعلق به خودروهای سبک است.

وی ادامه داد: باید بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل  ریلی ترغیب کنیم. تخصیص تسهیلات برای سرمایه‌گذاری و رفع موانع اشتغال است ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱به ما اختصاص دادند که با رایزنی به ۳ هزار و ۲۰ میلیارد تبدیل شد و ما رتبه اول را از نظر تسهیلات اشتغال داشتیم و ۳۹۲۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

فخاری خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوبی که در سال جاری رصد و به نتیجه رسید ۲۰۱ واحد تولیدی راکد فعال شد ۱۵۸ واحد صنعتی و ۴۳ واحد کشاورزی فعال شد. این افزایش ظرفیت ۳۷۶ واحد نیمه فعال را فعال کرد.

وی درباره بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: با همفکری که صورت پذیرفت در شورای هماهنگی استان برنامه ریزی برای بودجه سال ۱۴۰۲ داشتیم تامین معیشت مردم به عنوان اولویت اول در برنامه ۱۴۰۲ و اساس اشتغال از طریق شرکت های دانش بنیان و سلامت زنان وخانواده در اولویت های بعدی ما قرار دارند.

استاندار تهران با بیان اینکه تهران امروز با گذشته متفاوت است و ویژگی‌های خاصی دارد و از همین رو اداره استان تهران باید به صورت فرااستانی باشد، گفت: این استان به عنوان مرکز نظام جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود و بسیاری روابط در حوزه‌های مختلف در تهران رقم می‌خورد و از این حیث با سایر استان‌ها متفاوت است و برخی مشکلات آن نیز باید به صورت کلان دیده شود. برای مثال برخی آلایندگی‌ها در تهران آلایندگی‌های مجاورتی است که به تهران تحمیل می‌شود.

فخاری استاندار تهران در ادامه در تشریح جلسات مربوط به شورای فرهنگی عمومی استان تهران نیز گفت: در این جلسات ۵۰ مصوبه داشته‌ایم که تمرکز بر نشاط اجتماعی و ایجاد فضای شور و نشاط و آرامش برای جامعه بوده است و در حقیقت زیست عفیفانه برای تامین نیازهای روحی و روانی جامعه که جزو اساس زندگی اجتماعی است، پیگیری می‌شود.

فخاری در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر فرمانداران و مدیران استانی گفت: بر حسب شرایط اگر کسی در مسیر هدفمند دولت سیزدهم برای خدمت به مردم در تمامی ابعاد آماده نباشد از مجموعه همکاران جدا می‌شود ولی باید ارزیابی مان را از عملکرد همکاران به دست بیاوریم.

وی ادامه داد: عمده هدف ما تکریم مردم و دست پاکی به عنوان اولویت‌هاست که از مدیران ارشد در سطح استان تهران انتظار داریم. تا کنون نیز در ارزیابی‌های انجام شده گرایش آنها در این مورد مثبت بوده است.

استاندار تهران در خصوص انتصاب فرماندار تهران نیز گفت: فرماندار تهران تقاضای شخصی داشتند که با استاندار اسبق نیز توافقاتی را انجام داده بودند و اصرار داشتند نمی‌توانند ادامه همکاری دهند. در حال حاضر تهران با سرپرستی یکی از معاونین اداره می‌شود و به زودی فرماندار تهران متصوب خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز