خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه:

تغییر در مدرسه از کلاس شروع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۴۵۷

معاون آموزش متوسطه در اختتامیه پنجمین دوره جشنواره کشوری ایده‌های نو و تجربه‌های اثربخش مدیران و معاونین مدارس متوسطه دوم نظری که در سالن همایش‌های دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد گفت: تحول در نظام آموزشی با تحول در مدرسه شروع می‌شود، محور تحول مدرسه است؛ در چشم‌انداز سند تحول بنیادین، مدرسه جلوه گاهی برای تحقق مراتبی از حیات طیبه عنوان شد است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمد مهدی کاظمی گفت: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم و وزارت آموزش و پرورش اجرایی کردن سند تحول بنیادین و تحول در نظام آموزشی است. 

وی بیان کرد: تلاش‌های بسیاری در زمینه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین صورت گرفته اما هنوز تحول مدنظر محقق نشده، تحول با سلسله مراتب اجرایی نمی‌شود، در مدرسه تحقق پیدا می‌کند. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تحول در نظام آموزشی با تحول در مدرسه شروع می‌شود، اینگونه می‌توان زمینه ساز اجرایی ساختن سند تحول باشیم، محور تحول مدرسه است و معلمین، معاونین و مدیران هستند که تحول را اجرایی می‌کنند و ما حلقه‌های واسطه هستیم و در این مسیر محوریت با مدرسه است، لذا تمامی تغییرات و تحولات باید در مدرسه اتفاق بیفتد. 

کاظمی خاطرنشان کرد: باید بر کارهای اساسی و تحولی تمرکز کنیم، تحول سخت و پیچیده است و این کار به همت معلمان و در مدرسه شدنی است و سختی‌های این راه، با عزم و اراده راسخ و همت جهادی آسان می‌شود. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزاری جشنواره ایده‌های نو و تجربه‌های اثربخش را در همین راستا دانست و گفت: این جشنواره انجام می‌شود تا الگوهای اثر بخش را اشاعه دهد و به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین کمک کند. 

وی بیان کرد: با مروری بر سند تحول بنیادین و در چشم‌انداز آن، مدرسه جلوه گاهی برای تحقق مراتبی از حیات طیبه عنوان شده است و مدیر مدرسه در این سند راهبری معرفی شده که می‌تواند زمینه تحقق ماموریت‌های این سند را فراهم کند. 

وی ادامه داد: در این سند می‌توان مدرسه را هرمی در نظر گرفت که در راس آن مراتبی از حیات طیبه وجود دارد و یک ضلع این هرم را دانش آموز، معلمان و اولیا، ضلع دیگر برنامه درسی و محتوای آموزشی و در قاعده هرم زیر ساخت‌ها وجود دارد و مدیریت مدرسه در مرکز ثقل این هرم وجود دارد که می‌تواند با اشراف اطلاعاتی به ارکان آن در اصلاح امور گام بردارد. 

کاظمی با بیان این که مدیریت مدرسه با به تحرک واداشتن اجزای مدرسه می‌تواند نواقص را شناسایی و رفع کند، تصریح کرد: کانون توجه مدیر باید کلاس درس باشد؛ محور همه فعالیت‌های مدرسه کلاس درس است و تغییر در مدرسه از کلاس شروع می‌شود، معلم در کلاس باعث ارتقا دانش آموزان و ایجاد هویت و حس مسئولیت‌پذیری در آن‌ها می‌شود. 

معاون آموزش متوسطه در پایان گفت: دانش آموز باید چندساحتی رشد کند و این موضوع باید در کلاس درس اتفاق بیفتد، اولویت مدیر مدرسه کلاس درس است، مدیر فرایندهای یاددهی و یادگیری و معلمان موفق را رصد می‌کند، لذا توجه به محوریت کلاس درس اساس کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز