خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی پیشین تهران بزرگ:

پایان اوباشگری در پایتخت/ هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلانتری‌های جدید

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۳۴۶

فرمانده انتظامی پیشین تهران بزرگ گفت: در این دوره کاهش ۹ درصدی آمار تخلفات و جرایم و سرقت ها در تهران بزرگ را شاهد بودیم. البته پیش از اغتشاشات اخیر این آمار ۱۰ درصد بود، اما این اغتشاشات اندکی آمار تخلفات و جرایم را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح امروز با حضور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل فراجا، علیرضا فخاری، استاندار تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم‌ صدیقی، امام جمعه تهران، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی سابق تهران بزرگ و رئیس کنونی پلیس امنیت اقتصادی کشور و سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی کنونی تهران بزرگ و فرمانده انتظامی سابق استان البرز در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) برگزار شد.

سردار حسین رحیمی در این مراسم گفت: امنیت یکی از اساسی‌ترین و زیرساختی ترین نیاز همه جوامع است و حاکمان مکلف و موظف به برقراری این نیاز جوامع خود هستند و باید به طور کامل در جامعه پیاده کنند.

وی افزود: دشمنان در طول ۴۴ سال گذشته همواره تلاش کردند که نظام را دچار چالش کنند و اقداماتی را هم با سردمداری آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن انجام دادند. البته فراجا متولی اصلی برقراری نظم و امنیت در جمهوری اسلامی است و طلایه دار برقراری امنیت در ایران محسوب می شود.

رئیس پلیس سابق پایتخت با اشاره به دوران حدودا شش ساله حضور خود در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: از اوایل سال ۹۶ که ماموریت خدمتگزاری و نوکری مردم پایتخت بر دوشم قرار داده شد، از ابتدای امر تلاش کردم با برنامه ریزی مدون و شناخت درست تهدیدات پایتخت در بعد امنیت و تبیین و تدوین برنامه های مختلف در حوزه های متعدد با تلاش همکاران به برقراری امنیت ام‌القرای جمهوری اسلامی بپردازیم. در همین زمینه در این دوره به رده های مختلف و تخصصی پلیس، طرح های مختلف را ابلاغ کردیم.

فرمانده انتظامی پیشین تهران بزرگ ادامه داد: مردم ایران باید بدانند پلیس در حال تلاش برای برقراری امنیت است و‌ حتی اگر ۱۰۰ درصد تخلفات و سرقت ها را کشف نکرده باشیم، حتما ۷۰ تا ۸۰ درصد در این زمینه موفق بودیم. در این دوره در زمینه کشف سرقت و سایر جرایم طرح های متعددی اجرا کردیم که از جمله آنها می توان به طرح های رعد و کاشف اشاره کرد؛ طرح رعد استفاده از ظرفیت مغفول کلانتری ها بود و طرح کاشف هم استفاده بیشتر از ظرفیت آگاهی ها بود.

رحیمی تاکید کرد: در این دوره کاهش ۹ درصدی آمار تخلفات و جرایم و سرقت ها در تهران بزرگ را شاهد بودیم. البته پیش از اغتشاشات اخیر این آمار ۱۰ درصد بود، اما این اغتشاشات اندکی آمار تخلفات و جرایم را افزایش داد. همچنین ما در این زمینه ۱۰ درصد در زمینه کشف جرایم و سرقت ها عملکرد مثبت داشتیم.

فرمانده انتظامی سابق تهران بزرگ در ادامه صحبت‌های خود گفت: بعد از موضوع سرقت مهمترین دغدغه مردم تهران موضوع موادمخدر، جولان معتادان متجاهر، خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر بود که ما طومار بسیاری از باندهای قاچاق مواد مخدر را در هم پیچیدیم و ۵۰ درصد از پارک های سطح شهر را پاکسازی کردیم. امروز دره فرحزاد، جاجرود، گردنه تنباکویی، مناطق شوش، مولوی و هرندی تقریبا به صورت کامل پاکسازی شدند.

وی افزود: زمانی که شنیدیم رهبر معظم انقلاب از منطقه شوش و مولوی گلایه‌ای کردند، از بهمن ۹۷ کار را در این زمینه شروع کردیم. در آن زمان پارک و کوچه و خیابانی نبود که مملو از معتاد نباشد، اما امروز بیش از ۹۰ درصد نقاط شوش و مولوی و هرندی پاکسازی شده است. همچنین در طرح ظفر پلیس مبارزه با موادمخدر نیز بیش از ۳۰۰ منزل پلاک قرمز شناسایی شدند.

رئیس پلیس سابق تهران بزرگ به موضوع برخورد با اراذل و اوباش پایتخت پرداخت و تصریح کرد: امروز یک مورد اوباشگری نیز در تهران وجود ندارد؛ البته نزاع و درگیری چند نفری با گردن‌کشی فرق دارد، چراکه قبلا در نقاط مختلف تهران اراذلی را داشتیم که گردن‌کشی می کردند.

رحیمی با اشاره به دستاوردهای پلیس فنای تهران بزرگ نیز گفت: با اقدامات همکارانم در پلیس فتا بسیاری از پرونده های بزرگ به حساب مردم و بیت المال برگردانده شد. در ناآرامی ها نیز تلاش ما این بود تا با مردم مدارا کرده و در مقابله با ناآرامی ها و ناامنی ها از امنیت و آرامش و اموال مردم با کمترین خسارت محافظت کنیم.

رئیس پلیس سابق پایتخت تاکید کرد: در حوزه ستادی اصلی ترین دغدغه بنده بحث معیشت و رفاه پرسنل بود. امروز بیش از ۲ هزار منزل سازمانی به همکاران تحویل دادیم؛ با همکاری شهردار تهران قرارداد ساخت ۵ هزار مسکن ملکی را منعقد کرده و قرارداد ۳ هزار منزل سازمانی را بستیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت کلانتری های جدید در تهران هزینه کردیم و بسیاری از آنها تا امروز افتتاح شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز