خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تداوم وضعیت نارنجی آلودگی هوای تهران و ۳ شهر دیگر تا چهارشنبه

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۳۷۹

سازمان هواشناسی کشور با تمدید هشدار سطح نارنجی، از پایداری جو و انباشت آلاینده‌های جوی تا روز چهارشنبه در شهر‌های تهران، اراک، کرج و اصفهان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی اعلام کرد که رشد شاخص آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد «ناسالم» و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک به ویژه مناطق پر تردد تا حد «بسیار ناسالم» برای شهرهای تهران، اراک، کرج و اصفهان تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت. 

براین اساس، سازمان هواشناسی بر لزوم کاهش تردد خودرو‌ها و کنترل فعالیت واحد‌های صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، عدم تردد غیرضروری برای همه افراد، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم تاکید کرد. 

این سازمان همچنین با پیش‌بینی کاهش 3 تا 5 درجه‌ای دمای هوا در جنوب فارس، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان نسبت به احتمال خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد و به کشاورزان استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان برای تسریع در برداشت مرکبات و سیب‌زمینی باقیمانده توصیه کرد. 

سازمان هواشناسی همچنین خواستار مدیریت و صرفه‌جویی همگانی در مصرف منابع انرژی بخصوص گاز و برق شد و به عموم مردم درباره احتیاط در سفرها و به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت، محافظت و پوشش لوله‌های آب و استفاده از ضدیخ در رادیاتور خودروها و ماشین آلات کشاورزی توصیه کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز