خبرگزاری کار ایران

در اجرای سامانه‌های مبارزه با قاچاق انجام شد،

پیشرفت ۹۴ درصدی سامانه‌های سازمان تعزیرات

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۰۱۷

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از پیشرفت ۹۴ درصدی سامانه‌های مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این سازمان در گزارش‌های ستاد مبارزه قاچاق خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، احمد اصانلو در دیدار مدیران سازمان تعزیرات حکومتی با رئیس قوه قضاییه، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در سه ماهه دوم سال جاری موفق به کسب عنوان بهترین عملکرد از نظر پیشرفت سامانه‌های مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بررسی‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه تبدیل وضعیت ۲۴۰ نفر از همکاران اداری به رئیس شعبه در سال جاری موجب افزایش ۱۰۲ درصدی بازرسی‌ها شده، افزود: در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۳۵۱ هزار بازرسی در این بازه زمانی انجام شده است.

به گفته رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، مقایسه عملکرد این سازمان در ۹ ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال قبل، بیانگر کاهش ۳۵ درصدی پرونده‌های مانده با وجود افزایش ۱۶ درصدی پرونده‌های وارده است.

اصانلو افزود: افزایش تعداد پرونده‌های وارده به دلیل حضور روسای شعب سازمان تعزیرات در گشت‌های مشترک و برگزاری طرح‌های نظارتی بوده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارتقاء سامانه ۱۳۵ نیز اشاره کرد و گفت: سامانه ۱۳۵ در گذشته بیشتر تلفن گویای سازمان تعزیرات حکومتی بود به گونه‌ای که شکایات مردمی واصله در آن، به وزارت صمت ارجاع می‌شدند و امکان پیگیری آن شکایات برای تعزیرات میسر نبود؛ اما در حال حاضر با ارتقاء سامانه ۱۳۵، امکان اخذ شکایات، رسیدگی، پیگیری و اجرای احکام به صورت هوشمند و الکترونیک در خصوص ۵ تخلف خاص شامل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، صادر نکردن فاکتور که رسیدگی به آن‌ها بدون دخالت بازرسان وزارت صمت میسر می‌باشد، مهیا شده است.

اصانلو، «ارتقاء مستمر سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی»، «ارتقاء سامانه ۱۳۵»، «تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)» و  «ارتقاء سامانه‌های مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد.

معاون وزیر دادگستری همچنین از رئیس قوه قضاییه درخواست کرد که در زمینه‌های «دسترسی به سرویس‌های تبادل اطلاعات و استعلامی»، «انتصاب تمام‌وقت رؤسای شعب تجدیدنظر قاچاق» و همچنین «حضور نمایندگان دادستان‌ها در گشت‌های تعزیرات»، دستورات لازم را صادر کند.

مدیران کل استانی تعزیرات حکومتی به صورت برخط در این جلسه حضور داشتند و مرتضی امینی مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان و صمد حضرتی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی به نمایندگی از مدیران کل استانی این سازمان، نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/
شعبان فغانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز