خبرگزاری کار ایران

خزانه‌دار شورای شهر تهران مطرح کرد

ماجرای مفقود شدن ۲۵ ساله یک مسجد در بزرگراه نواب تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۸۹۹

حبیب کاشانی توضیحاتی را درباره ماجرای مفقود شدن یک مسجد در بزرگراه شهید نواب صفوی تهران با وجود ۲۵ سال جمع‌آوری پول و کمک مالی اهالی منطقه ارائه کرد‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورای شهر تهران در جریان بررسی برنامه چهارم شهرداری پایتخت در زمانی که یکی از احکام این برنامه درباره لزوم کمک شهرداری به توسعه و تجهیز مساجد شهر تهران بررسی می‌شد، به ارائه تذکری در این زمینه پرداخت و گفت: امیدواریم که شهرداری نسبت به اتمام پروژه‌های مسجدسازی که از قبل شروع شده بود، اقدام کند، اما خیلی وقت‌ها، حتی وقتی شهرداری و سایر نهادها کمک نمی‌کنند، خود مردم نسبت به مسجدسازی اهتمام دارند، ولی مشکلاتی برای همین فعالیت‌های مردمی پیش می‌آید. 

وی در توضیح یک نمونه از این اتفاقات گفت: حدود ۲۵ سال پیش قرار بود در محدوده بزرگراه شهید نواب صفوی تهران یک مسجد ساخته شود و با وجود این که در این مدت از مردم و خیران پول جمع شده، اما به نظر می‌رسد به خاطر ورود شهرداری برای کمک به این موضوع، این مسجد مفقود شده است، به نحوی که هیات امنای مسجد ۲۵ سال است که برای ساخت مسجد به دفتر مدیران شهری مراجعه می‌کنند، اما هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد و اکنون مسجد مفقود شده است. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: یکی از اهالی محل که از کارکنان آموزش و پرورش است، به شدت پیگیر موضوع این مسجد است و چند بار با من دیدار کرده و اخیرا جوانی را پیش من آورد و گفت که اگر من از دنیا رفتم، این جوان پیگیر امورات مسجد خواهد بود. یعنی این شخص ناامید شده است از این که در زمان حیات خودش، مساله ساخت این مسجد به نتیجه برسد، زیرا ۲۵ سال است، دوندگی می‌کند و به جایی نرسیده است.  

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه در طرح‌های شهری جدید که در طول این مدت انجام شده، عملا مساله ساخت این مسجد در بزرگراه شهید نواب صفوی به فراموشی سپرده شده است. این اتفاق حتما برای ما بار شرعی دارد، زیرا اهالی منطقه ۲۵ سال است که با وجود توان مالی اندک خود، تومان به تومان پول جمع کرده‌اند تا بتوانند زمین بخرند و این مسجد را بسازند، اما اکنون این مسجد مفقود شده و سرنوشت آن مشخص نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز