خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد:

اولویت توسعه حمل‌و‌نقل و عمومی بر‌ سایر برنامه‌ها در کاهش آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۷۷۳

رئیس شورای شهر تهران بر اولویت داشتن توسعه حمل‌ونقل عمومی پایتخت در بین تمام برنامه‌های لازم برای کاهش آلودگی هوای تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، صبح امروز در آغاز یکصد و بیست و دومین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت به مناسبت هفته جاری یعنی «هفته هوای پاک» اشاره کرد و گفت: قبل از جلسه امروز با خودم فکر می کردم وقتی همچنان تهران و بسیاری از دیگر شهرهای پایتخت با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند، برگزاری هفته هوای پاک چه معنایی می تواند داشته باشد؟ البته گرامیداشت این مناسبت ها خوب است، ولی همزمان باید به اجرای برنامه های جدی برای کاهش آلودگی هوا کلانشهرها بپردازیم.

وی افزود: مشکل آلودگی هوا با انداختن تقصیر به گردن یکدیگر توسط دستگاه‌های مختلف حل نمی شود و همه ما باید دست به دست هم بدهیم و به ظرفیت ها اضافه کنیم و حرکتی جهادی انجام بدهیم تا بتوان معضل آلودگی هوا را رفع کرد.

چمران با تاکید بر این که توسعه حمل و نقل عمومی تهران در اولویت بین تمام برنامه‌های کاهش آلودگی پایتخت قرار دارد، عنوان کرد: حمل و نقل عمومی تهران نیاز به گسترش بیشتری دارد و ما باید امکان استفاده راحت‌تر مردم از حمل و نقل عمومی را فراهم کنیم تا بتوانیم از مردم تقاضا کنیم که کمتر از خودروهای شخصی خود استفاده کنند و در کاهش آلودگی هوا مشارکت داشته باشند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به روز ۳۰ دی یعنی ششمین سالگرد حادثه پلاسکو، ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های ۱۶ شهید آتش‌نشانی در این حادثه گفت: حادثه تلخ پلاسکو یکی از تلخ‌ترین حوادث پایتخت بود و متاسفانه امسال هم در شهر آبادان تقریبا حادثه مشابهی در ساختمان متروپل اتفاق افتاد. امیدواریم با توصیه هایی که بعد از حادثه پلاسکو ارائه شد و با تلاش‌هایی که در شهرداری، دادستانی و سایر نهادها انجام می‌شود، دیگر از این حوادث ناگوار نداشته باشیم.

چمران ادامه داد: برای این که حوادثی مانند پلاسکو و متروپل دیگر تکرار نشود، صرف امیدوار بودن و آرزو کردن کافی نیست، بلکه باید آمادگی خودمان را نیز بالا ببریم. البته اخیرا برنامه‌هایی برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن از نظر حریق یا ناایمن از نظر ساخت‌وساز توسط سازمان‌های آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهرداری تهران آغاز شده است و باید پیگیری کنیم که این برنامه‌ها به بهترین شکل اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز