خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

در مسأله آلودگی هوا دچار «آلودگی سیاسی» شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۶۷۳

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از جناحی شدن مسأله آلودگی هوا گفت: متاسفانه در مسأله آلودگی هوا دچار آلودگی سیاسی شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در یکصد و نوزدهمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی پایتخت در واکنش به پیشنهاد مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری تهران برای رایگان یا نیم‌بها شدن قیمت حمل‌ونقل عمومی در روزهای تشدید آلودگی هوای تهران گفت: زمانی ما می‌توانیم حمل‌ونقل عمومی را ارزان کنیم که وسیله نقلیه همگانی به اندازه کافی در شهر وجود داشته باشد. این در حالی است که اکنون دچار کمبود شدید اتوبوس و مترو هستیم و ده سال است که واگن جدیدی به متروی تهران اضافه نشده و در دوره قبلی تعداد زیادی از واگن ها بر اثر فرسودگی از خط خارج شدند، اما هیچ واگن جدیدی جایگزین آنها نشد،‌ ولی حالا عده ای از همان طیف طلبکار شده اند.

وی افزود: این گونه مخالفت ها فریبکارانه است، البته ما به دنبال آن نیستیم که بگوییم قبلی ها مقصرند و تقصیر ما نیست، من از این کار بدم می آید و این کارها بچه بازی است. درباره مسأله آلودگی هوا، جان مردم مطرح است، ولی ما متاسفانه در مسأله آلودگی هوا دچار آلودگی سیاسی شده ایم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: ما در دوره های قبل، به ندرت افزایش قیمت بلیت مترو و اتوبوس را انجام می دادیم، مثلا در دوره دوم شورای شهر وقتی قیمت بلیت مترو را می خواستیم از ۶۵ تومان به ۷۰ تومان افزایش دهیم، اعضای شورا موافقت نکردند تا مردم راحت‌تر بتوانند از مترو استفاده کنند.

چمران تاکید کرد: برخی افراد به خاطر آلودگی هوا پیشنهاد داده اند که شهردار تهران را تغییر دهیم و فکر می کنند ما دنبال پیشنهاد این حضرات هستیم. حتی اگر ما این کار را انجام دهیم، با شهرداران شهرهای دیگر چه کار باید کرد، این روزها اصفهان، یزد، قم و ... آلوده است، آیا باید شهرداران تمام این شهرها تغییر کنند؟

وی تصریح کرد: فریبکاری درباره مسأله آلودگی هوا و سوء استفاده از این مسأله درست نیست و به افراد توصیه می کنیم که این کار را انجام ندهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز