خبرگزاری کار ایران

مناسب‌سازی ۱۰ هزار واحد مسکونی معلولان نیازمند/ پیشنهاد راه‌اندازی پردیس توانمندسازی به بنیاد ۱۵ خرداد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۴۶۰

رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین انعقاد تفاهمنامه همکاری مناسب‌سازی ۱۰ هزار واحد مسکونی معلولان نیازمند، گفت: این مهم بیشتر جنبه عمرانی(تسهیل سرویس بهداشتی و تردد و ...) دارد.

به گزارش  ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل، آئین انعقاد تفاهمنامه همکاری مناسب‌سازی ۱۰ هزار واحد مسکونی معلولان نیازمند فی‌مابین بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

«علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه امروزه بیشتر از گذشته نیاز داریم در مسیر جهاد تبیین براساس دستورات نظام جمهوری اسلامی حرکت کنیم، گفت: در قالب نظام بودجه، برای کمک موثر و مستمر به ولی‌نعمتان ما از ابتدای انقلاب برای سازمان بهزیستی کشور تصویب کردند واقعا کافی نیست بلکه مردم هستند در کنار دولت با یک همراهی همیشگی کمک کردند، مسیر خدمت را پیش ببریم و مشکلات مربوط به افراد دارای معلولیت تسهیل شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، موضوع معلولیت و سالمندی را چیزی جدای از زندگی ندانست و عنوان کرد: همه ما در مسیر زندگی دوران افولی را سپری خواهیم کرد.

وی درخصوص انعقاد تفاهمنامه همکاری مناسب‌سازی ۱۰ هزار واحد مسکونی معلولان نیازمند، اذعان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به یکی از نظام مسائل سازمان بهزیستی کشور ورود پیدا کرد که جای تشکر و قدرانی دارد؛ بعضاً مناسب‌سازی جنبه عمرانی(تسهیل سرویس بهداشتی و تردد و ...) دارد و بخشی دیگر تامین اقلام مناسب‌سازی شده است. امیدواریم با سرعت این شیوه‌نامه اجرایی خواهد شد تا برگ زرینی برای اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) باشد.

قادری در کشور فرد دارای معلولیت بیش از یک دهه نمی‌تواند از منزل خارج شود. موضوع اوقات فراغت آنها مطرح می‌شود؛ در حال حاضر ظرفیت گردشگری آسان و در دسترس در کشور وجود دارد؛ لذا باید بتوانیم در آینده‌ای نزدیک پردیس توانمندسازی راه‌اندازی و فرهنگسازی کنیم. این در حالی است که بیش از ۱۰۰ هزار کودک استثنایی، بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرد دارای معلولیت وجود دارد 

رئیس سازمان بهزیستی کشور، عنوان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به سمت ارائه خدمات تخصصی به افراد دارای معلولیت در حرکت است و به عنوان کارگزار نقش موثری در حوزه خدمت‌رسانی دارد.

وی در پایان از برگزاری نشست آتی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با حضور وزیر کشور خبر داد. 

سیدهاشمی: نقش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کمک به محرومان است

در ادامه «سید مصطفی سیدهاشمی» معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت کشور افراد دارای معلولیت هستند که از این تعداد ۲ درصد قابل شناسایی هستند، گفت: باید برای این ۲ درصد جمعیت برنامه‌ریزی کرد؛ نقش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کمک به محرومان است؛ از این‌رو، آماده‌سازی فضای عمومی مبنی بر ارائه خدمت به طبقات محروم جامعه به منظور برقراری عدالت اجتماعی و ارتقاء سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت کشور را در این تفاهم دنبال می‌کنیم.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کمک به ساخت معلولان، بینایی‌سنجی و ناشنوایی دانش‌آموزان، ارزیابی اسکلتی دانش‌آموزان، کمک به کم‌شنوایی(تامین سمعک) و ... را از اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد برشمرد و گفت: وعده بعدی ما ساماندهی سمعک است و امیدواریم با تامین سمعک قدم بزرگی در راستای کمک به سازمان بهزیستی کشور برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز