خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی وزیر علوم:

کتاب معرفی اعضای هیات علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۱۶۲

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انتشار کتاب معرفی اعضای هیات علمی برتر در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، روند تحول و پیشرفت در ساختار و فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور بسیار قابل توجه بوده است. خوشبختانه در این مسیر دانشگاه‌ها به تدریج علاوه بر وظیفه آموزش و تربیت نیروی متخصص، مباحث پژوهش و نوآوری را نیز توسعه داده‌اند. در حال حاضر نیز، با توجه به نیازها و مسائل کشور، ضروری است دانشگاه‌ها به صورت گسترده‌تر در پاسخ‌گویی به نیازهای کشور نقش ایفا کنند. مسلما این هدف مستلزم روش‌ها و الگوهای جدید بوده و باید بتوان این هدف را به درستی معرفی و با روش‌های تشویقی مناسب به اجرا گذاشت. 

پیمان صالحی در این خصوص اظهار داشت: به منظور شناسایی، تشویق و حمایت از فعالیت اثربخش اعضای هیات علمی، معیارهایی از جمله مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های ملی و منطقه‌ای، اجرای قراردادهای تقاضامحور، ارائه دستاوردهای کاربردی و موثر در رفع مشکلات کشور و همکاری با نهادها و صنایع کشور برای بهبود بهره‌وری و کارآیی مورد بررسی قرار گرفت و ۱۴۱ عضو هیات علمی از سوی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به عنوان اعضای هیات علمی برتر معرفی شدند. 

وی افزود: در این راستا جهت مستندسازی سوابق و دستاوردهای مهم این اعضای هیات علمی کتابی با عنوان اعضای هیات علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است. 

کتاب اعضای هیات علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت از طریق بخش کتاب‌ها و گزارش‌ها در سامانه ساجد قابل مشاهده و دانلود است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز