خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

نقشه راه حضور ایرانیان مقیم خارج کشور در جهاد مدرسه‌سازی تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۱۲۲

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: استفاده از ظرفیت ایرانیان ساکن خارج از کشور که در امر مدرسه‌سازی علاقه‌مند به همکاری هستند مستلزم شبکه‌سازی خیرین در سایر کشورهاست که نخستین گام برای تحقق این هدف تهیه نقشه راه حضور ایرانیان در جهاد مدرسه‌سازی است.

به گزارش ایلنا مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حمیدرضا خان‌محمدی در نشست با جمعی از خیرین مدرسه‌ساز ساکن خارج از کشور اظهار کرد: شبکه‌سازی خیرین به خصوص در خارج از کشور امری ضروری و موثر است که باید پایدار شود تا شاهد دستاوردهای افزایش همراهی هموطنان ساکن سایر کشورها در امر مدرسه‌سازی باشیم. 

وی افزود: خیرین ساکن خارج از کشور می‌توانند در همه بخش‌ها به ویژه در زمینه تجهیز مدارس به ما کمک کنند. 

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: پیش‌تر نیز گام‌هایی در زمینه استفاده از ظرفیت خیرین ساکن خارج از کشور برداشته شده بود که تلاش می‌کنیم این اقدامات را به نقطه‌ای پایدار برسانیم و تثبیت کنیم. احیای مجمع خیرین مدرسه‌ساز ساکن در خارج از جمله امارات و ترکیه که در این نشست مصوب شد یکی از این اقدامات است که باید تلاش کنیم در این دوره به سرانجام برسد. 

خان‌محمدی با تاکید بر لزوم حفظ کرامت و جایگاه خیرین مدرسه‌ساز گفت: هرچند که افزایش اعتبار پروژه‌های خیری یکی از مطالبات جدی و مهم ما از دولت است، اما علاوه بر پیگیری برای افزایش اعتبارات دولتی باید در خصوص جذب حمایت خیرین به ویژه خیرین ساکن خارج از کشور نیز تلاش کنیم. 

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: نکته مهمی که در جذب حمایت‌های خیرین ساکن خارج از کشور باید مورد توجه داشته باشیم این است که شرایط را برای این گروه از خیرین گرامی متناسب با بوم کشور محل سکونت‌شان فراهم کنیم. 

در ادامه این نشست پس از رایزنی با خیرین مدرسه‌ساز ساکن سایر کشورها، بررسی موضوعاتی به عنوان اولویت‌های قابل پیگیری به منظور تحقق اهداف جلسه در دستور کار قرار گرفت. برپایی مجامع خیرین جدید با اولویت مکان‌های سهل‌الامکان، شناسایی افراد شاخص و تاثیرگذار، استفاده از ظرفیت سرکنسولی یا سفارتخانه‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت سفیران بازنشسته و بهره‌مندی از ظرفیت کارخانه‌ها و شرکت‌های بین‌المللی و بازرگانان ایرانی برخی از این راهکارهای پیشنهادی هستند. استقرار دبیرخانه خیرین خارج از کشور، برگزاری جلسات ماهیانه وبیناری و حضوری، استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در مدارس خارج از کشور، تشکیل کارگروه راه‌های شناسایی و جذب خیرین خارج از کشور در استان‌ها و معرفی نماینده کارگروه و برندسازی جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز مصوبات این نشست بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز