خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت:

سامانه پرونده الکترونیک سلامت آماده بهره‌برداری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۴۱۰

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اعلام این که سامانه سپاس آماده بهره‌برداری است، از ارتقای زیرساخت‌های الکترونیک نظام ارجاع برای اجرای برنامه پزشکی خانواده خبر داد.

به گزارش ایلنا، امین بیگلرخانی در حاشیه اجلاس معاونان درمان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سالن همایش های رازی گفت: خوشبختانه زیرساخت های الکترونیک نظام ارجاع و بازخوراند از قبل تدارک دیده شده و هم اکنون در حال ارتقای آن هستیم.

وی با بیان این‌که مشکلات احتمالی در مراکز پایلوت برنامه در حال رصد شدن هستند، افزود: تمام سامانه‌های مجری برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع از جمله سامانه های سطوح یک باید گواهینامه تبادل اطلاعات با پرونده الکترونیک را از مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت دریافت کنند. این گواهینامه تضمینی برای تبادل اطلاعات آنان خواهد بود.

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت بیان کرد: جایگاه تمام ذینفعان برنامه اعم از بیمه ها، بخش خصوصی و پرونده الکترونیک سلامت و نوع تبادل اطلاعات آن‌ها در سامانه‌های مربوطه برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع مشخص شده است.

بیگلرخانی ادامه داد: سیاستگذاری‌های لازم برای ایجاد فضای فعالیت برای کسب و کارهای خصوصی، دانش بنیان‌ها و استارتاپ‌ها نیز در برنامه فراهم شده تا آنان سهم بازار بیشتری از پنل‌های نسخه نویسی بیمه‌های پایه، در این برنامه داشته باشند.

وی یادآور شد: پزشکان همکار برنامه این اختیار را خواهند داشت که هم از پنل‌هایی که بیمه‌ها در اختیارشان قرار داده اند و هم از طریق پنل‌هایی که استارتاپ‌ها در اختیارشان گذاشته اند در اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع مشارکت کنند.

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در خصوص آماده سازی سامانه سپاس گفت: با هماهنگی بیمه های پایه، اطلاعات مربوط به نسخه الکترونیک به صورت بر خط در حال اضافه شدن به پرونده الکترونیک است. اطلاعات بستری ها و مراقبت های اولیه بهداشتی را هم از قبل در اختیار داشتیم. بنابراین امیدواریم همزمان با تدوین قانون رعایت حریم خصوصی بیماران، سامانه سپاس هم بهره برداری برسد.‌

وی با اشاره به این‌که در سه ماه آینده برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در سطوح درمانی اجرایی می شود و طبق زمانبندی از سال آینده این برنامه به صورت کشوری اجرا خواهد شد، گفت: زیرساخت‌های اجرای کشوری برنامه پزشکی خانواده فراهم است فقط نقاط کوری برای ارتباط اینترنتی در برخی مناطق کشور وجود دارد که باید با هماهنگی وزارت ارتباطات مرتفع شود.‌ در خصوص برخی کمبودهای تجهیزات الکترونیک مراکز بهداشتی و درمانی هم در کارگروه داخلی وزارت بهداشت درصدد رفع مشکل هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز