خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور دانشجویان:

برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی ۷۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۹۳۱

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: برای ساخت خوابگاه متاهلی برای ۸۷ هزار متقاضی در کشور، حدود ۷۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه صنعتی جندی شاپور، هاشم داداش‌پور در جریان بازدید از این دانشگاه گفت: ظرفیت‌های خوابگاهی در دانشگاه‌های کشور بسیار محدود است و طبیعتاً بودجه دانشگاه‌ها نیز برای حل این مشکل بسیار کم است. 

وی افزود: این در حالی است که کل بودجه آموزش عالی کشور در حوزه وزارت علوم حدود ۲۲۰ هزار میلیارد ریال است که هزینه مورد نیاز برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای متقاضیان سه برابر کل این بودجه است. 

داداش‌پور با بیان اینکه تأمین چنین اعتباری فقط با همکاری دولت و مجلس میسر است، اظهارداشت: از طرف دیگر قانون جوانی جمعیت، دانشگاه‌ها را برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی مکلف کرده است. 

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور بیان داشت: طبیعتا بخشی از این مبالغ می‌تواند توسط دانشگاه‌های کشور تامین شود و بخش دیگر باید توسط منابع بانکی و بودجه کشور تامین شود تا مشکل خوابگاه‌های متاهلی حل شود. 

وی افزود: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت علوم و راه و شهرسازی امضا شده که بر اساس آن وزارت علوم باید بتواند ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی بسازد. 

داداش‌پور گفت: در این تفاهم‌نامه قید شده ۱۰درصد اعتبار تملک دارایی و ۱۰ درصد از درآمد دانشگاه‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی اختصاص یابد بقیه آن در قالب مسکن ملی تامین شود. 

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهارداشت: اگر چنانچه این امر محقق شود و دولت از این تفاهم‌نامه حمایت کند جهش خوبی در حوزه خوابگاه‌های متاهلی ایجاد خواهد شد. 

داداش‌پور در خصوص بورسیه‌های تحصیلی نیز گفت: بورسیه بلندمدت نداریم زیرا رویکردهای سنتی که در حوزه بورسیه اتفاق می‌افتد عملا پاسخگوی نیاز کشور نیست. 

وی افزود: نیازمند بورسیه‌هایی هستیم که بتواند ظرفیت‌ها و نیازهای کشور را تامین کند، فرصت‌های تحقیقاتی برای دوره‌های کوتاه مدت که دانشجویان بتوانند به مدت ۶ ماهه به خارج کشور بروند در کشور وجود دارد و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه فقط محدودیت‌هایی برای بورسیه دانشجویان در آمریکا وجود دارد اظهارداشت: مشکلات دانشجویان در اوکراین ربطی به این کشور ندارد، وزارت بهداشت دانشگاه‌های اوکراین را از نظر علمی معتبر نمی‌داند همین امر چالش‌هایی در این خصوص ایجاد کرده است. 

معاون وزیر علوم ضمن بازدید از دانشگاه جندی‌شاپور دزفول در خصوص حمایت‌های مالی، معنوی و رفاهی وزارت علوم از دانشجویان و ارائه اعتبارات خاص برای مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز