خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

برگزاری دومین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه/ارسال هزار اثر تاکنون

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۱۳۸

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برگزاری همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه گفت: تاکنون ۷۵۰ هزار نفر موفق به کسب گواهینامه مهارت‌آموزی شده‌اند.

"سردار موسی کمالی" مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره دومین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه گفت: این همایش ۲۸ آذرماه سال جاری در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون چیزی حدود هزار اثر شامل مقاله، انیمیشن، کلیپ و فیلم ارسال شده است. داوری آثار نیز آغاز شده تا از بین این آثار افراد منتخب برای دریافت جوایز انتخاب شوند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که تاکنون چه تعداد سرباز وظیفه دوره مهارت‌آموزی که در نیروهای مسلح در حین خدمت آموزش داده می‌شود را طی کرده‌اند، گفت: حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر این دوره‌ها را سپری کرده‌اند و از این تعداد حدود ۷۵۰ هزار نفر موفق به کسب گواهینامه مهارت‌آموزی شده‌اند. سایر افراد نیز به دلایلی نتوانستند موفق به کسب گواهینامه شوند.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز برای حضور۵۲۰ هزار نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی برنامه‌ریزی کرده بودیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که موفق به دریافت گواهینامه نشده اند می توانند پس از پایان خدمت اقدام کنند، گفت: فرد پس از پایان سربازی نیز می تواند برای دریافت گواهینامه مهارت آموزی به مراکز فنی و حرفه ای مراجعه کرده و براساس ضوابط سازمان فنی و حرفه ای یا وزارت جهاد و کشاورزی اقدام کند. 

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح درباره آموزش های ارائه شده به سربازان ماهر گفت: آموزش تخصصی در حوزه فنی و حرفه ای که بالغ بر ۵۰۰ مهارت می‌شود در حوزه کشاورزی که شامل تعداد زیادی مهارت در حوزه دامداری و کشاورزی، شیلات و ... است. در حوزه ارتباطات و حوزه فرهنگی و هنری(فیلمبردادری، عکاسی و ...) است. در واقع هر آنچه که بازار کار آن وجود دارد در کلاس های مهارت آموزی آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: یک سری آموزش عمومی در پنج طیف کسب و کار، سبک زندگی، سواد مالی و سواد رسانه ای و امداد نجات است.

سردار کمالی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام برای دریافت وام دهم آذرماه به پایان رسید، گفت: در این دوره ۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی دریافت وام ۴ میلیاردی و ۱۵۰ میلیون تومانی هستند. 

وی خاطرنشان کرد: بررسی این پرونده ها در کارگروه اشتغال استانی آغاز شده است پس از پایان بررسی ها افراد واجد الشرایط به بانک عامل معرفی خواهند شد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح درباره شرایط واجدان شرایط دریافت وام گفت: افرادی که منقضی خدمت هستند و ۵ سال از پایان خدمت شان نگذشته باشد، دارای مدرک مهارت آموزی بوده یا مدرک تحصیلی شان مرتبط باشد، برای پرداخت این وام به متقاضیان یک سری شرایط از سوی ما در نظر گرفته شده است و یک سری شرایط از سوی بانک اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز