خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی آزمایشی سامانه "مسیر" در شهرستان قدس

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۲۱۳

معاون قضایی رییس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از راه اندازی سامانه مسیر در شهرستان قدس خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران، جعفر داراب خانی معاون قضایی رییس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در نشست  هماهنگی راه اندازی سامانه مسیر در شهرستان قدس با حضور نماینده دادگستری قدس و نمایندگان فناوری و اطلاعات دادگستری استان تهران و قائم مقام امپر مشاوران مرکز وکلا گفت: براساس تکلیفی که قانونگذار بر عهده دادگستری گذاشته است باید در کنار محاکم خانواده مراکز مشاوره راه اندازی گردد  و این امر تاسیس نوینی  با هدف کاهش و کنترل طلاق در جامعه بوده است.

وی افزود: باتوجه به پیش بینی هایی که شده است تا زمانی که این مراکز مشاوره راه اندازی نشده اند از مراکز مشاوره سازمان بهزیستی و ثبت نام در سامانه تصمیم استفاده شود.

داراب خانی بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که بین قوه قضائیه و مرکز وکلا منعقد شد مقرر گردید راه اندازی مراکز مشاوره و پیگیری بر عهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم باشد. در همین راستا و براساس آمار پرونده ها و نیاز سنجی های انجام شده تعداد مراکز مورد نیاز هر شهر و شهرستان مشخص گردید.

وی افزود: با توجه به امار بالای پرونده های طلاق  و راه اندازی مرکز مشاوره خانواده و وجود زیر ساخت های لازم در شهرستان قدس راه اندازی ازمایشی سامانه مسیر در این شهرستان انجام می شود.

حسینی لقب قائم مقام امور مشاوران مرکز وکلا  بیان داشت: بر اساس تکلیفی که قانونگذار جهت راه اندازی مراکز مشاوران  ،فرایند شناسایی و ارزیابی مشاوران آغاز وتعداد۱۲۰۰ نفر موفق به اخذ پروانه مشاوره خانواده شده اند و از تعداد ۹۰۰ مرکز تعداد۴۰۰مرکز بر اساس صلاحیت فردی و مکانی مجوز تاسیس دریافت کرده اند.

حسینی لقب افزود: این سامانه به ازای هرفرد که ثبت نام می کند پرونده الکترونیک  با سابقه مشاوره ای تشکیل خواهد شد. زیر سازی رتبه بندی مشاوران وارجاع هوشمند بر اساس عملکرد مراکز مشاوره از دیگر خصایص این سامانه است.

وی بیان داشت: این سامانه آماده بهره برداری می باشد و به صورت پایلوت در شهرستان قدس راه اندازی میگردد و تا پایان سال امکان بهره برداری در دیگر شهر ها هم وجود دارد.

حسینی لقب از قالب های مختلف رسانه ای جهت ثبت نام افراد متقاضی طلاق در قالب(پوستر، فایلهای ویدیویی و …)جهت انتشار در محیطهای شهری و دادگستری ها خبر داد.

در خاتمه داراب خانی  گفت: باید هماهنگی لازم بین دادگستری و مراکز مشاوره خان‌واده و دفاتر خدمات قضایی جهت رسیدن به هدف تاسیس این مراکز در راستای کاهش آمار طلاق صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز