خبرگزاری کار ایران

خزعلی:

اغتشاشات اخیر ناشی از یک جنگ سخت ترکیبی و شناختی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۸۵۸

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با بیان اینکه اغتشاشات اخیر ناشی از یک جنگ سخت ترکیبی و شناختی است، گفت: دشمن سعی کرد با انتشار دروغ و بهتان و با تبلیغات گسترده، در جهت مسموم‌کردن افکار اقدام کند، اما بحمدالله زنان ما با هوشیاری در مقابل بسیاری از این توطئه‌ها ایستادند، خواهند ایستاد و با هویت و اصالتی که دارند، مکر آنها را خنثی می‌کنند.

به گزرش ایلنا، انسیه خزعلی در نشست تخصصی با عنوان «از جریان‌سازی برای انقلاب زنانه تا واقعیت غائله زنانه» که با حضور شرکت‌کنندگانی از ۹ ملیت مختلف و از سوی اداره کل امور بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و نیز با همکاری مرکز مطالعات زنان و خانواده دانشگاه تهران، وزارت دادگستری، موسسه صیانت از حقوق زنان، مجمع بین‌المللی زنان پیرو ادیان توحیدی و دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، اغتشاشات اخیر را ناشی از یک جنگ سخت ترکیبی و شناختی دانست که در آن، دشمن سعی کرد با انتشار دروغ و بهتان و با تبلیغات گسترده، در جهت مسموم‌کردن افکار اقدام کند و اظهار کرد: اما بحمدالله زنان ما با هوشیاری در مقابل بسیاری از این توطئه‌ها ایستادند و خواهند ایستاد و با هویت و اصالتی که دارند، مکر آنها را خنثی می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت‌های غربی می‌خواهند با محدود کردن صدای ایران در مجامع بین‌المللی، تک‌صدایی را حاکم کنند؛ یعنی تنها صدایی را بشنوند که همگام با آنهاست و اجازه ندهند صداهای دیگری که افشاگر ماهیت واقعی آنها و فشارهایی است که بر اثر تحریم و نادیده‌گرفتن حقوق زنان در جامعه بین‌المللی به وجود آمده، به گوش کسی برسد. در اینجا نیاز به جهاد تبیین داریم تا صدای زنانی را که به نام آزادی و به نام زن، مورد ظلم و جنایت واقع شدند، به گوش جهانیان برسانیم.

خدیجه کریمی، مدیر کل بین‌الملل معاونت زنان ریاست جمهوری نیز ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) اسوه خردمندی و تدبیر، وقایع اخیر کشور را صف‌آرایی جبهۀ باطل با تمام قدرت خود در مقابل جبهه حق برشمرد و تأکید کرد: مسأله زنان و شعار زنان، تنها یک دستاویز در این مصاف حق و باطل است. به بیان ایشان، کشورهایی امروز ادعای دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان را دارند که بزرگترین مصداق‌های نقض حقوق بشر را از سوی آنها شاهد بوده‌ایم.

در ادامه این نشست سخنرانانی از کشورهای استرالیا، پاکستان، آلمان، عراق، الجزایر، اندونزی، نیجریه، افغانستان و ایران، به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون موضوع نشست پرداختند و شادمانی عضو هیئت علمی دانشگاه، با نگاهی به پیشینه حضور زنان در انقلاب مشروطه، نهضت تنباکو و انقلاب اسلامی، شرایط کنونی را تبیین کرد: ما اکنون در یک جنگ ترکیبی پیچیده قرار داریم، راهبردی که شامل جنگ کلاسیک و جنگ فرهنگی و هجمه فرهنگی-رسانه‌ای است و تمام ابزارهای متقارن و نامتقارن را برای آسیب زدن به جمهوری اسلامی درآمیخته‌اند. آنچه امروز می‌بینیم، یک خشونتِ سازمان‌یافته است که به سمت رادیکالیسم اجتماعی پیش می‌رود. بنابراین نامی که می‌توانیم بر آن قرار دهیم، آشوب یا غائله زنانه -نه انقلاب زنانه- است و عمدتاً سوءاستفاده از مسأله زنان است. وقتی از غائله زنانه سخن می‌گوییم، به معنای آن نیست که زنان، درصد زیادی از اغتشاشگران را تشکیل داده باشند، بلکه شعارها به سمت فمینیزه‌شدن است.

پژوهشگری از استرالیا با اشاره به پژوهش‌های علمی که در خصوص بررسی رابطه حجاب و سلامت روانشناختی بانوان در جهان صورت گرفته، اظهار کرد: با استناد به نتایج این‌گونه پژوهش‌ها در زمینۀ تأثیرات مثبت حجاب بر ایمنی و آرامش زنان می‌توان نه تنها زنان مسلمان، بلکه بانوان غیرمسلمان در جهان را به داشتن حجاب ترغیب کرد.

به عقیده وی، استانداردهای زیبایی که از سوی رسانه‌ها القا می‌شود، غربی است و تحمیل این استانداردها موجب شده بانوان و به‌ویژه دختران جوان، مشکلات بسیاری درخصوص تصویر ذهنی نسبت به بدن خود داشته باشند. حجاب، اهمیت کمتری را برای این استانداردهای زیبایی ایجاد می‌کند و موجب می‌شود فرد، تصویر ذهنی مثبت‌تری نسبت به بدن خود داشته باشد.

دکتر متخصصی از کشور افغانستان نیز در این نشست با بیان اینکه قدرت و اقتدار زن ناشی از حیا است، تصریح کرد: با داشتن حجاب، شما یک ملکه هستید که حصن و حصاری دارید که هر کسی حق ندارد به آن نزدیک شود. هیچ‌یک از نسخه‌های فمینیستی برای حلّ مسائل زنان، کارگر نخواهد بود. آنچه مورد نیاز جهان امروز است، حیا و پاکی است. ما در یک تقابل شدید با تمدن فرعونی-شیطانی غرب هستیم که بر اساس اسراف و استعلاست. تقابل بین ما و تمدن غربی، به خاطر یک متر یا چهار متر پارچه‌ای که بعضی‌ها برای حجاب انتخاب می‌کنند نیست، بلکه تقابل به خاطر فرهنگ توحیدی است که برای ما برنامه‌ریزی می‌کند.

پژوهشگری از الجزایر، زنان را قلب جامعه نامید. به گفته وی، الجزایر ۱۳۰ سال توسط فرانسه اشغال شده بود و آنها خیلی سعی کردند بمانند، اما علت عدم موفقیت آنها -به اذعان خودشان- این بود که نتوانستند به قلب الجزایر نفوذ کنند، یعنی نتوانستند بانوان الجزایری را تحت تأثیر قرار دهند.

 یزدیان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، نیز هدف دشمنان را فروپاشی نظام خانواده دانستن و تصریح کرد: ما باید خانواده‌ها را آموزش می‌دادیم که چطور در دوران آموزش مجازی فرزندان به واسطۀ کرونا، ارتباط خود را با فرزندانشان حفظ نموده و آنها را بر اساس فرهنگ ایرانی-اسلامی پرورش دهند. امروز برخی رفتارهای دانشجویان، به‌هیچ‌وجه با فرهنگ ایرانی سازگار نیست.

بانوی فعال فرهنگی از کشور آلمان به این نکته اشاره کرد که در این کشور، آداب و رسوم سنتی با آموزه‌های دینی خلط شده و این امر سبب شده که جنبش فمینیستی اسلامی مورد استقبال قرار گیرد و باید زنان محجبه را آگاه سازیم تا از این جنبش‌های فمینیستی دفاع نکنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، از دیدگاه این بانوی فعال در کشور آلمان، موارد نقض حقوق بشر که در دنیا صورت می‌گیرد، در رسانه‌های ایران به ندرت بازتاب داده می‌شود و نبود اطلاعات صحیح در این خصوص موجب می‌شود جوانان یا نوجوانان ایرانی، تصور غیرواقعی و ایده‌آلی از غرب داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز